• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen in een doe-het-zelf wasbox

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
Ik ben vandaag de auto gaan wassen in zo'n doe-het-zelf wasbox.

Door een foutje in de machine kwam er geen water uit maar water met shampoo.
Shit... denk ik nog. Maar volgens de man van het wasgebeuren gebruiken ze een hele milde shampoo met een lage PH waarde. Ik heb de auto daarna niet met Poorboys meer gewassen en moet zeggen, het resultaat was weer stralend.
Zou het kwaad kunnen om zo de auto te wassen? Je kunt daar ook je meegebrachte emmer vullen met warm water maar voor even snel vind ik die shampoo uit de lans een prima oplossing.
De wasboxen zijn hier dichtbij en ben zo in 10 minuutjes klaar met afdrogen erbij.
Wil toch per week 2x afspoelen, ik parkeer zo min mogelijk onder de bomen (Platanen, ze geven geen enorme harsvlekken maar wel kleine spikkeltjes). Maar ze staan er wel in de straat en door de wind lijkt de lak na 3 dagen net een beetje schuurpapier.
Ik zou het dan zo wel erg handig vinden. Iedere keer een emmer meenemen en vullen duurt toch stuk langer. Hoef ook geen slaaf van m'n auto te worden uiteraard.

Ze hebben trouwens ook Osmose water, de installatie voor filteren was helaas kapot en in reparatie. Is iemand daar mee bekend? Dan zou je auto mooier drogen na afspoelen met zulk gefilterd water, geen kalkvlekken etc.
Ook grappig, ze hebben daar Rain-x in de wasstraat. Niet dat ik m'n Zettie erdoor ga trekken maar de leasebak ga ik wel van de week eens doen. Die moet toch terug binnen 1-2 maanden naar de leasemaatschappij. Krijgen we een nieuwe auto, ga daar m'n energie wel op loslaten dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een lage pH-waarde is al even schadelijk als een hoge. pH=7 = neutraal = ons streefdoel. Is de waarde lager of hoger, dan heb je een zuur of een base. Alletwee zijn nefast voor de lak.
 
Ik zou dan alleen afspuiten met osmose water, ideaal. Geen kalkvlekken e.d. Osmose water is eigenlijk gedeminiraliseerd water, dus geen zouten en kalk e.d. er meer in.
 
Ik ga echt nooit meer naar een wasbox.
Mijn broertjes auto heb ik eens gedaan en daarna heeft hij hem altijd zelf gedaan in de waxbox.
Nu is inmiddels al de hele waxlaag weg door de nogal aggressieve shampoo die ze gebruiken.
Ook zou ik nooit met een borstel over mijn lak heen gaan ivm krassen
 
ik ging regelmatig naar zon wasbox(nu niet meer want ik heb nu mijn eigen wasbox)

neem altijd een jerrycannetje mee met water en een emmer
even afspuiten met sop gewoon.

daarna lekker met de hand wassen, en als je klaar bent goed met veel water afspoelen met osmose.
als de kwaliteit van het water goed is kan je zo wegrijden na het wassen zonder te drogen.:party:

is de auto opgedroogd en zie je nog druppels is of het systeem niet goed van de wasbox of je hebt niet genoeg gespoeld.:klap

bij mij in den haag zijn er meerdere met osmose alleen niet allemaal het gewenste resultaat]-0 ]-0
 
@ iggy:

Al geprobeerd bij Waldorp autowas service? Zij beweren een auto schoon te kunnen maken zonder swirls.

http://www.hypocarwash.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=63

De wasstraat op Ypenburg schijnt ook een goede te zijn met aparte wasboxen.

http://www.wasstraat-ypenburg.nl/

Patrick
 
tangerine mean machine zei:
Ook zou ik nooit met een borstel over mijn lak heen gaan ivm krassen

Die hoef je ook niet te gebruiken in een wasbox, je kan ook gewoon de spuitlans zonder borstel kiezen.

Ik zal wel eens vragen welke shampoo er dan in zit, hij leek me niet agressief, resultaat voelde ook niet eng ontvet aan ofzo.
 
@patrick

ik ging vaak naar die wasbox tegenover het kamp bij de radar straat (naast hollywood)
die heeft maar 4 boxen maaaarrrrrb echt super water daar hele goeie kwaliteit:cool:

of anders de texaco op de maanweg.:cool: ook goed water

ik heb mijn bus nu 3,5 jaar en is nog nooit door een wasstraat geweest krasvrij of niet.
wasbox wel maar geen krasvrije krasstraat:D
 
@ iggy,

Toen je laatst de backingplate had gehaald, keek ik naar je bus en die zag er van een afstandje goed uit!
Een van de weinige, zo niet de enige werkbus die met liefde wordt behandeld. :cool:

Je moet eens gaan kijken bij de vernieuwede Waldorp wasstraat. Je weet niet wat je overkomt zo groot is die 8-o

Patrick
 
'k ging ook altijd naar de wasbox.
Nooit geen problemen mee gehad.

Gebruikte de hoge druk spuit daar omdat ik te lui was om mijn Karcher aan te sluiten.
maar nu ik een eigen Foam paket heb doe ik het lekker thuis ;)
Heb ik het er wel voor over om het aan te sluiten.

Daarom de laatste keer ook maar 3 autos tegelijk gedaan ;)
 
Dat heb ik ook ja, moet dan de tuinslang en HD reiniger uit de schuur pakken, door het huis naar de voorkant.
Stroomsnoer door het raam van de eerste hevelen. En met opruimen, wat ik ook doe, loop altijd een halve boom naar binnen onder mn natte zolen dus kan ik ook nog stofzuigen.
Plus dat de buren volgens mij inmiddels denken dat ik smetvrees heb, die maken opmerkingen als, je had je auto toch al gewassen deze week?
Komt nog eens bij dat die schijtbomen vaak al pluis erop spugen voor de auto goed en wel is afgedroogd en ik denk, sta best goed daar voor die paar x 50 cent.
En ze zijn 24/7 open dus kan zelfs snachts los. Tis maar een km rijden :D
 
Maar dan sla je toch 2 vliegen in 1 klap ;)
Het poetsvrouwtje dat da na het poetsen van der auto een goede reden heeft om het huis te stofzuigen :D
 
Had toch verwacht dat je zo'n geintje wel kon waarderen.

Doe niet aan stoplicht sprintjes $$) win ze toch niet.
Maar als je 5 Juli wakker bent moet je maar ffies langs komen op de Clinic maak ik het wel weer goed :cool:
 
ladybug zei:
Die hoef je ook niet te gebruiken in een wasbox, je kan ook gewoon de spuitlans zonder borstel kiezen.

Ik zal wel eens vragen welke shampoo er dan in zit, hij leek me niet agressief, resultaat voelde ook niet eng ontvet aan ofzo.
Die bij ons is aggressief omdat mijn broertjes waxlaag al is verdwenen. De hele water beading is weg.
 
nicknameless zei:
@ iggy,

Toen je laatst de backingplate had gehaald, keek ik naar je bus en die zag er van een afstandje goed uit!
Patrick

dank je wel ik ben er ook heel zuinig op o:)
ik zal er wel eens langs de waldorp rijden maar ik denk niet dat ik met me bus daar naar binnen ga.

@tangerine
als dat zou gebeuren zou ik er idd niet meer heen gaan
 
Hou ik je aan Leondriver ;)

Ene wasbox is ongetwijfeld de andere niet maar anderzijds, met een beetje water afspoelen is vaak ook al genoeg.
Of doe gewoon afspoelen en een druppie shampoo op de natte auto. Schuimt het ook wel weer.