• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Als er geen grote lakdefecten zijn, zou ik beginnen met een paintcleaner of maximaal een fijne polijststap (na wassen en kleien).

Ik zou zeker bij een Japanse auto geen Meguiar's klei nemen: ik zie regelmatig opmerkingen over marring na kleien met Meguiar's klei, en vrijwel alle Japanse auto's hebben een zachte lak, dus een slechte combinatie. Ik zou kiezen voor óf de Mothers kleiset, óf de Monello kleiset. (zijn volgens mij beiden ook goedkoper in aanschaf), voor een beginner die twijfelt over hoe, wat en waar, zou ik een Poorboy's world sample kit adviseren: dan heb je een klein flesje goede shampoo (nooit weg, altijd handig), een goede paint cleaner (Professional Polish is ondanks de naam een paint cleaner, die ook vuil uit de poriën van de lak haalt, waar de klei niet bijkomt), een handige glaze (verhoogt de glans en verbergt kleine beschadigingen zoals swirls) en een goede sealant (EXP, de sealant die in een duurtest Waxoyl heeft verslagen). Gezien het feit dat je het over lichte strepen hebt, ga ik er vanuit dat je een donkere lakkleur hebt en zou je dus deze kit moeten hebben. Heb je een lichte kleur (wit, zilvergrijs ofzo) dan moet je de versie voor lichte kleuren hebben.

Dan heb je nog pads nodig voor de verschillende middelen, voor de Professional Polish zou ik een witte pad (hardheid) aanbevelen, dan haal je met een zachte lak mogelijk al de eerste (minimale) correctie. Dat alles is qua kosten te overzien, Poorboys is ook één van de weinige merken die je in de zon mag gebruiken (dus als je buiten moet detailen), en dan heb je nog afplaktape nodig (om ongespoten kunststof af te plakken om witte vlekken te voorkomen, en eventueel andere zaken af te plakken.

Met zo'n pakket heb je een eerste basis om wat meer te doen, en kun je jezelf aardig inlezen hier op het forum.