• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wassen onderste deel (onder deuren) van de auto

AutoHenk

Detailing addict
9 jun 2016
53
50
Elke keer als ik mijn auto was, betrap ik mijzelf erop dat ik het onderste gedeelte (vanaf de onderkant van de portieren) minder goed was, omdat dit zo vies is dat ik mijn washmitt hier niet teveel mee wil vervuilen. In het begin heb ik deze delen ook proberen te wassen, alleen kreeg ik het niet zo schoon als de bovenkant van de auto en vond ik het zonde mijn washmitt hieraan te verpesten. Hierdoor is een rand rondom mijn witte auto te zien, die gewoon nog vies is.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Bedankt!
 
Flink voorweken (APC, Foam of Pre-wash) en daarna toch goed wassen (andere washmitt/sponge dan je voor de bovenzijde gebruikt).
 
Als je je auto netjes in de wax, sealant of coating hebt staan is de onderkant net zo makkelijk schoon te houden zoals de rest van de auto, wel pas na @ivo's voorgestelde schoonmaak procedure.
Ik gebruik nog steeds 2 mitt's, 1 voor onder en 1 voor boven.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Aficior
Ik was onderzijde ook met aparte washandschoen. Maar wel net zo voorzichtig als bovenzijde.
Voorweken zoals Ivo's adviseert helpt zeker.
 
Ondanks dat het een maand oud is toch een aanvulling hierop..

Ik was de onderzijde van de deuren gewoon met dezelfde washmitt als de rest van de auto, alleen maak ik hem vaker schoon en zorg ik dat ik iets meer sop/glijmiddel heb. Dat gaat eigenlijk prima. En swirls heb je weinig last van omdat je 95% van de auto al gedaan hebt..

De wielkasten foam ik alleen en spoel ik met de hoge druk na. Aangezien ik de auto standaard foam van te voren zijn de wielkasten meepakken een kleine moeite haha. Ik doe wel regelmatig mijn washmitts in de micro restorer leggen om vuil wat eventueel toch achtergebleven is los te weken zodat ik die keer daarop met een schone mitt kan beginnen.
 
Ik heb de mf spons van monello.. Vind hem verder niet zo fijn... Maar gebruik hen altijd voor deze delen :)
 
Heb er geen problemen mee... Heb mijn auto in de waxaddict finale staan en zonder dat ik mijn washmitt ermee vervuil krijg ik mijn auto heel netjes schoon. Uit betrouwbare bronnen heb ik begrepen dat de collinite 915 wax een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en een goede standtijd. Misschien is dit iets om te proberen?
 
Doe ik ook zo als Kelvin1990. Ik was de mitt en droegdoeken na elke auto wasbeurt in de machine met restorer. Als je de onderkant van de deuren Elke week netjes meeneemt zijn ze nooit zo heel erg bevuild dat het een probleem gaat geven.
 
Ik foam de onderkant altijd lekker mee, daarna afspuiten en afvegen met een oude mitt.
Doe dit sowieso als laatste als ik mijn auto was.