• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen op vrij nieuwe waxlaag...Goed plan?

Jordan

Detailing chief
19 okt 2017
134
103
38
Veenendaal, Utrecht
Gents,

2,5 week geleden heb ik mijn wagen gewassen, gekleid en in de wax gezet. Vanwege het slechte weer is een volgende wasbeurt aanstaande. Nu lees ik op het etiket van mijn shampoo (poorboys ss&s) dat het uiteraard de waxlaag niet aantast. Ik ga er vanuit dat dat klopt. Mijn concrete vraag is of er nog dingen zijn waarmee ik rekening moet houden of dat ik gewoon lekker los kan gaan.

Andere vraag die ik heb is het gebruik van PBW Black Hole. Ik wil deze glaze graag op mijn auto aanbrengen omdat er her en der wel wat swirls zijn. Ik kan me zo voorstellen dat dat niet op een waxlaag moet maar misschien heb ik het mis. Wellicht heeft 1 van jullie hier een aantal tips voor?

Dank alvast ! :)
 
Wassen met koud water en met niet te veel shampoo verlengt de levensduur van je wax aanmerkelijk. Uiteraard wel genoeg shampoo gebruiken om het water "glad" te maken, maar vaak kun je met wat minder dan op de verpakking aangegeven toe (zeker bij de amerikaanse merken).

Blackhole gebruik je het best op "kale" lak, voordat je wax opzet.
 
Als je met "lekker los gaan" bedoelt dat je je wagen wil wassen volgens de regels van de kunst, ga dan maar lekker los hoor :) het enige waar je dus rekening mee moet houden is dat je je wagen wast op een correcte en zo krasvrij mogelijke manier.

Black Hole wordt inderdaad niet op, maar onder de waxlaag aangebracht. Moest je het op je waxlaag aanbrengen dan is het na de volgende wasbeurt terug verdwenen ;)