• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen, sealen en waxen; goed?

moparco

Detailing trainee
12 mei 2009
13
47
62
Hallo mede forumleden.

Een vraag van een beginner; sinds kort in het bezit van een half jaar oude Scirocco in de kleur wit. ( geeft wellicht minder voldoening tijdens poetsen maar als tie maar blinkt)
Ik ben al een tijdje aan het lezen hier op het forum met de bedoeling om een pakket produkten te kopen.
De site is zeer overzichtelijk echter gaat het me ook wel een beetje tollen. Mijn auto heeft dus een winter meegemaakt en is gepoetst afgeleverd.( met wat weet ik niet)
Wat kunnen jullie me aanraden voor behandeling? Hij ziet er overigens netjes uit dus geen smerige vlekken, hars alleen minimale swirls ( term geleerd vandaag) die ik mogelijk zelf heb veroorzaakt omdat ik hem 1 maal gewassen heb met spons!? :-/ ).
Ik dacht aan wassen met
-poor boys super slick & suds, dan met
-Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 en
-waxen met Poorboys World Natty's Paste Wax
Ik heb al de meguiars wash mitt en bestel ook de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel en enkele pads?? voor de pasta's
Alvast bedankt voor jullie reakties

een witte auto.... ieder zwart spikkeltje zie je zitten ;)

auto is ongetwijfeld gepoetst afgeleverd maar die beurt heeft zeker niet veel voorgesteld.
je moest eens weten hoe de dealer over een nieuwe auto denkt ;)

de bescherming is minimaal geweest (waarschijnlijk een week of twee); de auto is dus vrijwel de gehele winter onbeschermd geweest waardoor vervuiling zich heeft kunnen vastzetten.

Ik zou investeren in een klei-setje om de lak goed te reinigen van vervuiling, (gebruiken dus na het wassen)
de nxt tech wax zou ik persoonlijk laten vervallen en de auto lekker twee laagjes natty geven.

Scirocco mijn volgende auto :love

Wil je hem echt een goede (detail)beurt geven dan zou ik de volgende stappen nemen:
- Wassen met 2 emmer systeem. Shampoo is heel persoonsgebonden, velen vinden hier de Dodo Juice Born to be Mild superieur, anderen kiezen voor grotere verpakkingen of vallen over de prijs van de BtbM
- Kleien met bv. megs klei kit als je niet te duur wilt gaan in het begin. Wil je meer product hebben dan kan je een gallon Last Touch met de carclean milde klei aanschaffen
- Voor de shine van de auto zou ik Poorboy's White Diamond nemen
- Deze beschermen met de PB EX-P
- Als laatste de wax. Natty's is een hele mooie wax voor de prijs, heb hem zelf ook en werkt heel fijn.

Mocht je sommige producten uit willen proberen aangezien het een hele investering is, ik heb deze hier staan dus kan je ze in praktijk testen.
Als je klaar bent, natuurlijk foto's maken voor in de show-off! ruimte. Kunnen we genieten van het resultaat & de auto :party

Ja, inderdaad is het een smettelijk kleurtje dus betekent regelmatig de vliegen er af halen. Was al bang voor dit antwoord want dat kleien ken ik dus niet maar begrijp inmiddels dat het een intensieve reiniging betreft. Daar kan je mits goed de beschrijving opvolgen hopelijk weinig aan verprutsen?
Enne, heeft de sealer geen specifieke bescherming die langer meegaat dan wax?

276159 zei:
Scirocco mijn volgende auto :love

Wil je hem echt een goede (detail)beurt geven dan zou ik de volgende stappen nemen:
- Wassen met 2 emmer systeem. Shampoo is heel persoonsgebonden, velen vinden hier de Dodo Juice Born to be Mild superieur, anderen kiezen voor grotere verpakkingen of vallen over de prijs van de BtbM
- Kleien met bv. megs klei kit als je niet te duur wilt gaan in het begin. Wil je meer product hebben dan kan je een gallon Last Touch met de carclean milde klei aanschaffen
- Voor de shine van de auto zou ik Poorboy's White Diamond nemen
- Deze beschermen met de PB EX-P
- Als laatste de wax. Natty's is een hele mooie wax voor de prijs, heb hem zelf ook en werkt heel fijn.

Mocht je sommige producten uit willen proberen aangezien het een hele investering is, ik heb deze hier staan dus kan je ze in praktijk testen.
Als je klaar bent, natuurlijk foto's maken voor in de show-off! ruimte. Kunnen we genieten van het resultaat & de auto :party

Bedankt, tja ik ben er ook behoorlijk gek van. Nog nooit zo'n mooie ( moderne) bak gehad.
Je hebt me behoorlijk stof tot nadenken gegeven en aangezien ik ECHT een beginner ben die een beetje huiverig is om zijn nieuwe aanwinst te verprutsen denk ik dat ik eerst eens ga kijken hoe deze produkten toegepast moeten worden.
Het is me helaas nog niet gelukt om foto's te plaatsen maar dat ligt aan mijn beperkte kennis van het hoe. Bedankt voor je reaktie!

De sealant die je gebruikt (EX-P) is als het ware al een wax, en beschermd in veel gevallen de lak ook. De reden dat veel mensen de sealant nog toppen met een wax is omdat deze weer wat meer glans geeft aan de auto.

moparco zei:
Je hebt me behoorlijk stof tot nadenken gegeven en aangezien ik ECHT een beginner ben die een beetje huiverig is om zijn nieuwe aanwinst te verprutsen denk ik dat ik eerst eens ga kijken hoe deze produkten toegepast moeten worden.

Zo is een ieder begonnen, veel lezen en ook meekijken met de show-offs die iedereen hier laat zien. Ik heb zelf een keer de stap gezet om wat producten te bestellen en kijken hoe deze werken. Van ieder product die ik aanschaf, zoek ik ook weer zoveel mogelijk info hier op het forum. De verwerking ervan, maar ook wat het product doet.

Zoals eerder, kom gerust een langs. Kapelle is op een 30 minuten hier vandaan, dus dan kan je ze ook een uittesten op de wagen.

Marco, kijk even hier mocht je het nog niet hebben gedaan.

Kleien is én heel belangrijk én toch ook heel makkelijk. Afhankelijk van welke invloeden de Scirocco heeft moeten ondervinden, zou je ook de zachte Bilt Hamber klei kunnen gebruiken icm met verdunde Last Touch van Meguair's of verdunde Spray & Wipe van Poorboys. Deze zorgen dat de klei over de lak glijdt. Volgens Bilt Hamber kan je zelfs met alleen water af. Je hoeft uiteraard niet altijd te kleien: 1-2 per jaar is vaak al voldoende.

Mbt het plaatsen van foto's heb ik in je andere topic nog een reactie geschreven. ;)

Hej Moparco,

Ik snap je vragen en problematiek en inderdaad zo is iedereen begonnen! Met alle consumenten producten kan je in principe niks verprutsen.. zolang je maar alles in combinatie met de juiste spullen gebruikt!
Lees alle howto's en tutorials maar eerst eens goed door! Er zijn van verschillende producten verschillende merken denkbaar!

Als je bang bent over hoe de zaken te gebruiken neem dan inderdaad eens contact op met een forum lid in de buurt of met Carclean zelf! Anders eens een ritje naar Bergschenhoek (dat heb ik de eerste keer ook gedaan) en van te voren even een afspraak maken en misschien dat ze je dan het één en ander kort willen uitleggen!?

Iedereen is hier heel behulpzaam.. dus als je vragen hebt brand maar los.

DKBM zei:
Marco, kijk even hier mocht je het nog niet hebben gedaan.

Kleien is én heel belangrijk én toch ook heel makkelijk. Afhankelijk van welke invloeden de Scirocco heeft moeten ondervinden, zou je ook de zachte Bilt Hamber klei kunnen gebruiken icm met verdunde Last Touch van Meguair's of verdunde Spray & Wipe van Poorboys. Deze zorgen dat de klei over de lak glijdt. Volgens Bilt Hamber kan je zelfs met alleen water af. Je hoeft uiteraard niet altijd te kleien: 1-2 per jaar is vaak al voldoende.

Mbt het plaatsen van foto's heb ik in je andere topic nog een reactie geschreven. ;)
He bedankt Martin! Eindelijk gelukt met de foto's. Pffjew, je moet er nogal wat voor doen zeg! Ze staan in de topic voorstellen.

Peter A3 TDI zei:
Hej Moparco,

Ik snap je vragen en problematiek en inderdaad zo is iedereen begonnen! Met alle consumenten producten kan je in principe niks verprutsen.. zolang je maar alles in combinatie met de juiste spullen gebruikt!
Lees alle howto's en tutorials maar eerst eens goed door! Er zijn van verschillende producten verschillende merken denkbaar!

Als je bang bent over hoe de zaken te gebruiken neem dan inderdaad eens contact op met een forum lid in de buurt of met Carclean zelf! Anders eens een ritje naar Bergschenhoek (dat heb ik de eerste keer ook gedaan) en van te voren even een afspraak maken en misschien dat ze je dan het één en ander kort willen uitleggen!?

Iedereen is hier heel behulpzaam.. dus als je vragen hebt brand maar los.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met zoals je zegt juiste middelen kan het volgens mij niet mis gaan.
Thanks

Wil je, zoals hierboven ook aangegeven is, de White diamond zeker aanraden, dat is echt een meerwaarde voor je lak.

Voor de rest: Laat je goed informeren en bij twijfel: Zorg dat je een zooitje sloopmaterialen hebt staan (in je keuken bijvoorbeeld :lol ) Ik heb diverse stukken plaatwerk, (uni-lak, metallic lak, duitse etc.) waar ik regelmatig op experimenteer. Dit geeft je op een veilige manier de mogelijkheid om de grenzen van je product op te zoeken.

Persoonlijke noot: Met een beetje gezond verstand kan je niet heel veel verpesten.

Oke, white diamond zal ik zeker eens proberen. En dat van het sloopmateriaal in de keuken vind IK zelfs te ver gaan laat staan mijn vrouw ( ha ha ). Maar ook jij bedankt voor je input. Heb alleen de white diamond van Poor boys nog niet gevonden op carclean, na het werk nog eens goed kijken, komt goed.

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/White_Diamond_473ml_PB-WD16_100901 Astu! Het valt onder de rubriek Glaze.