• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doen jullie in jullie ruitensproeier reservoir?

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Hallo,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie gebruiken als ruitensproeisel!!

De reden is dat ik veel witte vlekken op mijn dak heb die er niet uit te poetsen zijn. toen kwam iemand met het verhaal dat dat wel eens ruitenvloeistof zou kunnen zijn wat is ingedroogd.

Dankje!
 
Kant en klaar spul van de autoshop (aanbieding); 'zomers bijvullen het H2O. Op tijd weer beginnen met kant en klaar anti vries spul.
 
[MOD]Graag niet onnodig quoten, gebruik de Plaats Antwoordknop in plaats van de quote-funtie[/MOD]
Dit dus.
Al moet ik zeggen sinds ik nanolex glass ultra seallant gebruik, ook niet meer die behoefde heb.
Was de auto wel 1x in de 1 a 2 weken, ruiten neem ik dan gewoon mee met milde shampoo en verder doe ik er niks aan.
 
Autoglym, niet de goedkoopste maar zeker een van de beste
Valma kant en klaar kan ook, die heeft een beetje rain repellent functie

Goedkoop spul van de bouwmarkt is te scherp / ontvettend
Dus ook niet zelf mengen met spiritus en groene zeep :-&
 
  • Leuk
Reactions: Gonadan
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik maak mijn ruiten geregeld schoon met s&w van pb en zie een soort rain x effect. Dus ik gebruik ze ook amper maar met de stortbuien die ik de afgelopen weken heb gezien was het wel nodig. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar mijn dak spuiten zodat die vieze vlekken weg zijn en wil dan ook af van de vloeistof die je standaard kan kopen. ik heb al zitten denken om misschien s&W icm water te gebruiken of idd de autoglym icm water. Neem aan dat die vlekken geen kwaad kunnen als ze op de lak zitten. Want in de winter houd ik mijn auto wel bij maar word hij echt niet elke week gewassen!
 
Je moet er in de winter toch echt wel anti vries in gooien, voordat je leidingen kapotvriezen.....
 
Er is ook van Rainx een soort ruitenvloeistof. Dit schijnt ook een rain repellant toevoeging te hebben. Heb deze nooit gebruikt. Gebruik zelf antivries concentraat van Berner voor de winter en voor de zomer gebruik ik tabletten (lijkt denk ik op dit)uit Duitsland. Ben wel benieuwd naar dit product van 303 en ook van Privision. Ervaringen? Echter zoals eerder al is aangegeven liefst zo min mogelijk gebruiken. Met een behandelde ruit hoef je dit spul gelukkig een stuk minder te gebruiken.
 
rallimart;341855 zei:
Nooit aan gedacht spray & wipe in het tankje. :)^

Doe ik al voor het 3e jaar nu...
Enkel bij de 'wissel' even een litertje schoon water tussendoor leegsproeien om eventuele 'opstoppingen' en reacties van de middelen onderling voor te zijn.
Better safe than sorry :)^
 
The Gent;341879 zei:
Ben wel benieuwd naar dit product van 303 en ook van Privision. Ervaringen?

Jup, topspul! Ik heb het gewoon meebesteld met andere spullen. Het kost 5.99 voor vijf tabletten. Als ik het goed heb onthouden kan je met één tablet 4L vloeistof aanmaken. Dat is dus €0.30 per L of 3.34L per €1- :grinning: en dus net zo duur/goedkoop als bouwmarktspul.
Let wel op, er zit geen antivries in!
Ik had nieuwe ruitenwissers (gewoon huismerk Halfords) voor de 206 van mijn vriendin gekocht en tegelijkertijd was het reservoir ook leeg. Nadien een lange rit gemaakt en een paar keer de vloeistof met ruitenwissers gebruikt. Ik was er erg over te spreken.
PS. het zijn verder onbehandelde ruiten.
 
Voor de zomer heb ik die van Valma die je zelf kan mengen, daar doe ik zelf meer water bij dan op de verpakking staat. Voor de winter zit er nu anti vries in van de dealer omdat ik er niet over na had gedacht voordat ik hem voor de APK weg bracht...
Moet wel zeggen dat ik het bijna niet gebruik, net als @practics ben ik heel blij met de Nanolex! :)
 
Ik heb geen idee wat voor meuk er inzit, maar weet wel dat ik het eigenlijk nooit gebruik. :-b Ik heb Rain-X op mijn voorruit en dat werkt zeer goed. Afgelopen tijd veel regen gehad, maar water liep zo weg en ruit blijft ook aanmerkelijk schoner.