• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat doet Meguiars Ultimate Compound?

Alex Westerink

Detailing rookie
22 aug 2009
3
0
Ik heb een vraag,

Ik doe de volgende stappen met poetsen van mn auto met producten van Meguairs:

Wassen-goldclass carwash

Kleien- met de Smooth surface claykit

paintcleanen/polijsten met Ultimate compound

waxxen-Nxt Techwax 2.0

Dit zijn in principe 4 stappen ipv 5
Nu is mijn vraag is de Ultimate Compound nu een paintcleaner of een polijstmiddel of een combinatie van twee?

Aangezien ik een nog mooier resultaat wil (al ben ik al echt tevreden) zit ik te denken om nog Deepcrystal polish te bestellen maar weet niet of dit veel nut zal hebben. Wie kan me hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!
 
UC = een polijstmiddel. Want het bevat een polijstende korrel. Het verwijderd dus defecten ,maar reinigt op die manier wel ook je lak.

Een paint-cleaner reinigt alleen en bevat geen polijstkorrel.

Je bent wellicht beter af met iets als Lime Prime of Black Hole/White diamond ! :cool:
 
Dat zijn producten van poorboys toch? Wat voegen deze producten eigenlijk nog toe boven dat de uc cleanert en polijst als ik vragen mag?
 
Voedende oliën ,iets wat zeer belangrijk is om nog dat extra beetje er uit te halen. + Het brengt de ideale basis voor wax of sealant.
Uiteraard is een goede polijst sessie het belangrijkst.

Lime Prime = Dodo Juice -> Veel voedende oliën en zeer fijne polijstkorrel.

Black Hole/White diamond = Poorboys -> Oliën + fillers om wat lichte krasjes te maskeren.
 
Ik heb nog een fleshje UC liggen en wil het wel gebruiken.

What is the cutting factor van UC? Met welke SSR serie van PB kan je vergelijken? En met welke LCC pad moet te werk gaan?
 
Ik dacht dat de UC ook al de uni-gritt korrels had ,dus deze pad keuze hangt van de defecten af (eender welke pad dus ,die nodig zo zijn).
 
nicknameless zei:
Review Meguiar's Ultimate Compound :-"
Doet ut nie (foutmelding)
Maar het gaat om deze : https://forum.Carclean.com/cc_postst2673/Review-Meguiars-Ultimate-Compound.aspx ( als je copy/paste gebruikt dan doet ie het wel, als je zo klikt dan niet ( raar maar waar )