• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat heb ik fout gedaan, monelo poetsdoek

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
ik gebruik al een tijdje een aantal van deze zwarte monelo poetsdoeken, maar vandaag na het wassen had ik bij een doek een vreemde plek, op de korte kant zijn de vezels weg (aan de lange kant is niks geks te zien), ik heb dus iets fout gedaan, maar ik kan niet bedenken wat, de andere 2 dezelfde doeken die even oud zijn hebben dit niet.

Heeft iemand naders dit ook al eens gehad en wat heb ik fout gedaan.


2w4wtwp.jpg
 
Mijn uitlaat is niet zichtbaar, dus die poetsen we niet :-D maar voor onder de motorkap is hij ook bruikbaar en een setje nieuwe kost ook bijna niks, maar ik vraag me toch altijd af wat ik fout heb gedaan, het zou zonde zijn als het ook ineens met andere doeken gebeurd en het blijft natuurlijk altijd knagen als je het niet weet.
 
Het lijkt op een brandplekje, zou kunnen door de droger zoals genoemd word.
zelf hang ik ze altijd op na het wassen, ze zijn zo droog.
 
Ik doe ze namelijk ook altijd in de droger.. Laagste stand voor max 5 minuten. 1 keer ipv laagste stand had ik de droger op kastdroog gezet. Gelijk een klein brandplekje op me monello sensa aqua. Plekje wat jij nu hebt lijkt erop.. Alleen met een witte doek zie je wel een zwart/ bruine vlek

overige doeken die er toen bij zaten hadden ook niks, dus echt alleen 1 klein plekje op 1 doek.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik doe ze nooit in de droger. En als je last hebt van harde doeken moet je (ben effe de naam kwijt) dat spul kopen wat speciaal is om je doeken mee te wassen. Gebruik het en nooit last van harde doeken. Plekje lijkt inderdaad een brandplek.
 
Ik doe ze ook nooit in de droger. Ik heb gelezen dat dat niet goed is voor MF doeken. Ik was altijd op 40 graden Celsius met Nanolex Microfiber Wash. Doeken voelen perfect aan.
 
Vezel is helemaal weg op die plek dus ik denk dat hij vastgezeten heeft of ergens verbrand is. Mijn doeken gaan altijd in de droger. Maakt de vezels lekker los. Nooit problemen mee gehad.
 
opelmark;n423165 zei:
als ik ze gewoon ophang dan zijn ze veel harder, vandaar de droger.
maar dan gaan we het korter erin doen.

Dat is vreemd, ik was ze ook meestal op 30 of 40graden, vervolgens zijn ze al vrij droog als ze uit de wasmachine komen, even ophangen en goed uitkloppen als ze uit de wasmachine komen(komen de vezels weer goed los).
Na het drogen zijn ze nog steeds super zacht, worden absoluut niet hard hier, gebruik ook meestal de Micro-Restore met wassen.
 
Droger is fijn!

Blij dat dat ding is uitgevonden, heb echt een enorme hekel aan was of doeken van de waslijn,... Gelukkig is die A+++ :-D

gewoon erin blijven gooien dus, doe ik ook altijd :ja al moet ik wel zeggen dat die ook een microfiber droogfunctie heeft, draait die langzamer en minder warmte geeft die af aan de doeken.