• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat hier aan te doen

Drekepoets

Detailing trainee
16 sep 2016
21
45
37
Goede morgen ben met een BMW bezig met vlekken maar krijg ze niet weg kan mij iemand vertellen wat het is en wat er nog aan te doen is ?
 

Bijlagen

  • 92E542DD-C2E9-4E55-82D4-A51BC8208638.jpeg
    92E542DD-C2E9-4E55-82D4-A51BC8208638.jpeg
    224,8 KB · Weergaven: 276
  • AB92FC1C-D163-4568-8D59-F27E3BBE3F42.jpeg
    AB92FC1C-D163-4568-8D59-F27E3BBE3F42.jpeg
    103,2 KB · Weergaven: 263
  • ABF86322-2CE0-4980-9E8F-86B1298E3D7B.jpeg
    ABF86322-2CE0-4980-9E8F-86B1298E3D7B.jpeg
    210,2 KB · Weergaven: 263
Poeh,

Ik vind het heel lastig te zien, het lijkt haast wel of het 'in' of onder de blanke lak zit.
Wat voor polijstcombi's heb je geprobeerd?
Als je er al met grove combi's bent geweest en dat helpt niet, zou je misschien kunnen wetsanden, maar ik weet niet of je daar ervaring mee hebt, of dat aandurft.
Maar om nou een hele auto te gaan wetsanden...
 
Heb het met de blauwe rupes geprobeerd maar sommige gingen licht weg maar was niet super probeer nu te wetsanden beetje voorzichtig maar eens moet de eerste keer zijn
 
Die op de laatste foto is niets meer aan te doen. Dus als dat het resultaat is na het schuren, dan is dat maximaal haalbaar.
 
Voor dit soort dingen is een loupe (vergrootglas) in de basisuitrusting een must
Wat je ziet is een gebroken laklaag, einde verhaal.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Als de vlek op de foto uit #9 dezelfde vlek is als die op de rechtse foto van #1, dan was er al lakbreuk (craquelé)

En nee, je hoeft niet bij het minste geringste op te geven
Dat hangt vooral van kennis en ervaring af, en welk eindresultaat je wilt behalen
Maar vroeg genoeg stoppen heeft zo zijn voordelen

Ik ben ook wel eens te lang doorgegaan, levert dan wel ervaring op
 
Bij de eerste foto's had ik al het idee dat het mogelijk in de blanke lak zou zitten, maar de foto's gaven onvoldoende zekerheid. De laatste foto's maken duidelijk dat hier niets meer 'glad te strijken' is. De vraag is hoeveel geld en moeite je er in wil steken om dit netjes te krijgen (denk aan overspuiten of proberen of je zelf met blanke lak op zo'n plekje en dan wetsanden polijsten het weer netjes krijgt). Als je zelf gaat experimenteren, begin op een onopvallende plek om eerst een test te doen.
 
Ai, zie nu alle reacties en je resultaat! (Zit offshore in ploegendienst dus werk een beetje rare ureno_O) Maar dit lijkt inderdaad de typische 'ingebrande vogelpoep' schade volgens mij? Als het over je hele auto zit, misschien hebben ze hem lekker in het zonnetje gezet na een vers bombardement... Zonde!
Net wat hierboven al gezegd wordt... dit wordt bedenken hoeveel je zou willen investeren denk ik, aangezien dit niet weg te werken valt op detail gebied. De blanke lak is inderdaad einde verhaal op die plekjes.
 
@Drekepoets ,Heb je al eens gemeten hoe dik de lak is in en om die vlekken?
Als er nog aardige lakdikte is kun je nog kijken hoe ver je komt met grof polijsten echter als er echt sprake is van craquelé is dat iets wat je niet echt meer kunt herstellen. Overgebleven wetsandkrasjes bij voldoende lakdikte wel.