• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is allemaal te waxen?

jpeeters

Detailing rookie
18 jan 2013
38
0
Wellicht een beginnersvraag, maar binnenkort wil ik de auto in de 845 zetten. Nu is de vraag wat kan ik eigenlijk allemaal waxen en is het ook aan te raden? Kan ik de kunstof bumpers en spiegelkappen ook zonder problemen waxen? En hoe zit het met de zwarte kunstof randen om de wielkasten zijn deze ook te waxen? Wellicht ook koplampen/achterlichten/spiegels zelf ??

Alles behalve het zwarte kunststof, daarvoor zijn andere producten op de markt (Black WoW, Poorboys Trim Restorer bv)

Ik heb wel een keer die runningboards van mij in de 845 gezet en daar zaten van die zwarte noppen op. Volgens mij zijn deze van een soort rubber. Ik ben toen hier gewoon overheen gegaan met de 845 en dat gaf wel een mooie beading. Ik had toen ook geen last van witte uitslag van de wax o.i.d.
Maar kunstof toch maar niet proberen dus?

btw doen jullie de binnenkant (dorpels) e.d. ook waxen?

Ik zou de dorpels ook in de wax zetten. En de randen van de deuren, dan heb je een mooier eindresultaat

Er zijn produkten die wel op lak , rubbers ed kunnen.........
https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Ice_Paste_Polish_227g_FG6156_101377

(al staan die niet al te hoog aangeschreven bij vele detailers.....)

Ik heb ooit de vloeibare versie gehad en had toen stijve armen van het oppoetsen ]-0

Mogelijk was de combinatie kleur-t°-vochtigheid-oid de oorzaak dat het bij mij niet goed ging (of ikzelf :schaam )

Sommige kleuren gaan ook makkelijker dan andere , maar ik gebruik deze niet meer.