• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de beste klei voor mijn wensen

JohnnY

Detailing addict
1 jun 2008
157
62
47
Arnhem
Medeforummers ik heb jullie hulp nodig bij de keuze van een nieuwe clay bar.

Op moment gebruik ik de klei die bij het Meguiars kleipakket meekwam. Deze werkt best goed maar haalt niet alle vervuiling van mijn lak. Nu deze aan vervanging toe is ben ik dan ook op zoek naar een klei die wat effectiver (agressiever) is dan deze klei.

Nu heb ik net even gezocht op de website naar alle claybars die in het assortiment zitten en dat zijn er wel heel veel :D

Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen van een nieuw stuk klei.

Wensen:

- Effectief voor hars en teer plekjes.
- Werking beter dan de standaard meguiars clay.

Alvast bedankt voor alle hulp.
 
Zelf heb ik als aanvulling op de standaard klei nog de blauwe en rode klei van Meg. Maar voor de hars en teer plekken gebruik ik eerst de Body Solvent, ook van Meguiars. Bevalt mij goed en maakt het kleien dan ook wat makkelijker.
 
Voor teer plekken gaat je klei ook niet veel uitmaken daarvoor kan je beter iets als body solvent van meguiars of autoglym intensive tar remover.

En als je opzoek bent naar een klei die iets sterker is dan de standaard meguiars klei kan je kiezen voor:
Let wel op: deze soorten klei zijn agressiever dan de klei die je gewoon bent en kunnen marring veroorzaken.
 
De carclean klei blijkt hetzelfde te zijn als de klei van Dodo Juice. Dus voor de prijs zou ik gewoon voor de carclean klei gaan.
 
hier ook zeer tevreden met de paarse medium grey clay bar van Carclean. Ik heb ook de milde grijze klei van Dodo en inderdaad kun je aan de verpakking direct zien dat ze uit dezelfde fabriek komen. Dus, waar voor je geld met CC huismerk!

Ik heb overigens vandaag de 2,5 jr oude leaseauto (die nog nooit gekleid was) van mijn ega gekleid met de milde grijze klei van Dodo, die haalt alles er prima af. Daarna heb ik gepaintcleaned met Meg's step 1. Mijn witte Lake Country handpad werd aardig smerig, en achteraf merkte ik bij het opbrengen van de Black Hole en de wax dat de liggende delen nog wel wat meer gecleaned hadden mogen worden. Misschien helpt dat bij jou ook.


Succes.