• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is de beste wax?

tombao90

Detailing rookie
16 jun 2011
3
0
Ik gebruik nu Meguiars Nxt 2.0 vloeibaar wax.
Mijn vraag is, is er nog een betere? Misschien een wax die heel lang op de auto blijft zitten.
 
Zoekfunctie.nl

zo ontzettend brede vraag die je stelt. Wil je puur voor duurzaamheid? Budget? Geur? Kleur? Passie? Merk? Enzovoorts enzovoorts
 
Is pas ook langs geweest.
Misschien heb je hier wat aan: https://forum.Carclean.com/cc_postst10912/Premium-wax-maar-welke.aspx
 
Zou een gelijk topic kunnen zijn, maar ook totaal anders. In het andere topic wordt uitdrukkelijk van een premium wax gesproken. TS zal iets specifieker moeten zijn..

Beter als in glans? Jahoor, daar zijn nog wel een paar stappen in. Maar een groot deel daarvan zit ook in je voorbereiding..
Beter in duurzaamheid? Daar zit denk ik je grootste winst.. Een Dodo Wax is bijvoorbeeld al veel duurzamer dan je NXT. Een Sealant zal ook veel duurzamer zijn. Duurzamer ook dan de Dodo. Hierin heb je EXP, maar ook hogere stappen. Je kunt ook naar een Dodo Pro wax welke eigenlijk een combinatie van een wax en een sealant is. Glans van een wax en toch wat meer duurzaamheid..
Erg duurzaam en wat betaalbaarder: Collinite 845 https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO-845_101219
 
Dus deze laatste is veel duurzamer dan NXT ? Ik wil eigenlijk om de half jaar de auto in de wax zetten. En dat het lang erop blijft. Daarnaast moet het goed water en vuil afstotend zijn. Bij mij lijkt wel de NXT na 1,5 maand wel uitgewerkt. De waterafstotendheid is dan zeker afgenomen.
 
Als je voor duurzaamheid gaat en glans een iets mindere factor is, dan is de collinite zeker een optie! Zoals in de omschrijving staat blijft deze (mits de voorbereiding goed is) meerdere maanden zitten.. De wax is specifiek op duurzaamheid ontwikkeld en wordt door vele mensen op het forum met volle tevredenheid gebruikt. In het andere topic worden ook meerdere goede waxen genoemd. Dit zijn echter waxen van soms 80-180 euro per pot. De vraag is of je dat wilt uitgeven..
 
Hoi Tombao90,

Aangezien je duidelijk aangeeft dat je iets zoekt dat langer blijft zitten adviseer ik je net als Xsara-coupe Collinite. Alleen ik heb zelf de Collinite 845 en de Collinite 915 en die laatste vind ik zowel qua glans als duurzaamheid beter. Oke, eerlijk is eerlijk, de 915 is wel tweemaal zo duur (rond de 37 euro schat ik). Echter ik heb (van horen lezen/zeggen) begrepen dat de collinite 476S vrijwel even mooi is qua glans MAAR hij is nog duurzamer dan de 915. En daarbij is hij netjes geprijst met nog geen 18 euro. De duurzaamheid die je mag verwachten van een vaste collinite is rond de 7 tot 9 maanden. Collinite heeft een site en daar staan de te verwachten duurzaamheden op.

Een ding moet ik dan wel kwijt, de NXT is "easy on easy off". En dat is van de collinites niet te zeggen. Je moet dus per paneel werken. Dus opzetten met een padje, even wachten en uitwrijven. De beloning? een auto die net als die van mij in oktober vorig jaar in de was is gezet en nog steeds mooi glimt en nog steeds beading vertoont. De collinite 476S zou zelfs tegen schoonmaakmiddelen kunnen zonder weg te wassen (detergent proof).

Wat wel easy on easy off is, is de wolfgang sealant. Die is heel makkelijk in de verwerking en geeft een super glad en glanzend resultaat. En hij is heel duurzaam. Maar hij kost ook weer rond de 37 euro.


Succes met je keuze.

GdV42
 
Kijk, een ervaringsdeskundige.. Ik heb zelf geen ervaring met de collinites en kan dus ook niet precies zeggen welke het meest duurzaam is of de mooiste glans geeft. Weet wel dat als je voor duurzaamheid gaat, dit gewoon een erg goede keus is!
 
1x per half jaar in de wax zetten?
De DGPS zou 6 maanden moeten blijven zitten en geeft ook een hele mooie glans vind ik
 
Bedankt alles is duidelijk uitgelegd
Collinite wordt het. Alleeen vroeg ik me af col. 467s ook te gebruiken is voor de d/a van meguiars. Of is dit alleen bedoeld voor met de hand
 
tombao90 zei:
Dus deze laatste is veel duurzamer dan NXT ? Ik wil eigenlijk om de half jaar de auto in de wax zetten. En dat het lang erop blijft. Daarnaast moet het goed water en vuil afstotend zijn. Bij mij lijkt wel de NXT na 1,5 maand wel uitgewerkt. De waterafstotendheid is dan zeker afgenomen.

Das Heel wierd:S ik ga morgen op me werk me auto geheel ontwaxen en weer inde NXT 2.0 zette!
en dan benk ik kleine 21 maanden verder! (wordt wel bijgehouden door Ultimate Wash n wax / en om de 3 was buerten met Ultimate Quick Detailer

hoe dan hook ikheb 2k lak rood gen enkelen plek die wit is geweest in de tussen tijd!:O

Bewaar je de wax wel op een Gelijke temperatuur?
want als al na ander halve maand uitgewerkt is ongelofelijk snel!

dan ist of wassen niet goed verloopen
of het bewaren!

en die laaste was bij mij 1 keer de oorzaak dat het niet meer werken wou!

en De beste wax tja..

kan je lang over door gaan!

ik vindt persoonlijk meer het onderhoudt er van wat belangrijker is wilt elke soort wax/sealent lang mee gaan!

Ultimate quick wax gaat zonder onderhoudt 2 maanden mee met regen hitte en zo nu en dan afspoelen met alleen water

Nxt 2.0 7 maanden in regen seizoen met geen onderhout (me vaders Toyota Yaris)
met onderhoudt (alleen afspoelen Geen QD /QW) bleef het vol jaar zitte!

gold glass Carnuaba plus doet zonder onderhoudt in winter iets va 4 maanden
met onderhoudt 5 maanden
Onderhouden met megs UQD 6 maanden

so zelfs de duurste/beste wax kan crappy werken als onderhoudt bagger is of het bewaaren van je producten
vindt een koeltas of krat. bij kruid vat end ergelijk ens top je quick Detailer waxen en dingen op Gel/olie basis erin!
doe ik ook zomers op me zolder 32 graden in de koel tas 18;)

my two cents!!


ff wat duidelijk schema!


want voor ik begon om me golf mooi rood te houden teste ik ook van alles uit!

heb hier nog op me papiertje stana van 3 jaar terug!


Maar Winter Seizoen!

(zonder onderhoudt)


Nxt 1.0 4 maand
Nxt 2.0 5,halve maand

Coldclass Carnuaba (oude) 2 maanden


Met onderhoudt (afspoelen)
Nxt 1.0 5 maande
Nxt 2.0 6 maande

Coldclass Carnuaba (oude) 1 maand (gek gnoeg)



Met onderhoudt (afspoelen WnW / UQD)
Nxt 1.0 6 maande
Nxt 2.0 8 maande

Coldclass Carnuaba (oude) 5 maand

alles had ik per paneel gedaan op me golf omte kijke wat best was!


in de zomer /regen seizoen was het aantal maanden meer!

qua regen/zomer zit ik nu Met Wnw/UQD met als Nxt .20 als basis op zowat 22 maanden!
goede beading en vuilverwijdering dmv afspoelen!


Bewaar alle waxen en detailer in een koeltas of krat!!

hope it helped out!!
 
@ Albert,

geloof mij en neem aub van me aan, de NXT houdt echt geen 21 maanden. Het is dat je af en toe een onderhoudsspraytje over de lak heen spuit, maar daarmee verleng je absoluut niet de standtijd van de NXT.
Ik vermoed, wat, ik weet het wel zeker, dat de NXT plaats heeft gemaakt voor een detailerspray(wax).

Zelfs geen 7 maanden, of 4 maanden voor de Gold Class wax.

Ik heb zelf aardig wat dure waxen (Wolfgang Fuzion, diverse Dodo Juice, Monello Ibrido, Collinite) en geen van die allen hebben zo'n lange standtijd.

Zelfs met een gedegen voorbereiding niet.
 
+1 voor nicknameless,

@albert,

sorry ik ga niet gelijk zeggen dat je geen gelijk hebt.
maar waarmee "bewijs" je dat de NXT er na 21maanden nog op zit?

want volgens mij is de NXT allang weg na 2 maanden maximaal, en neemt de washnwax en detailer het daarna over.
exact zoals patrick zegt.
 
Wellicht dat de auto van albert in een geconditioneerde showroom staat? Die nxt2.0 blijft echt geen 21 maanden zitten anders..
 
Hij zou eigenlijk de Ibrido aan moeten schaffen, die blijft bij hem zeker 5 jaar zitten!
Doe je de rest van je leven met 1 potje :D
 
mk-us zei:
Mijn Meg's Gold Class Liquid houd het al 4 jaar .... in het flesje

LOL :party:

Er is geen 'beste' wax. Een wax kiezen is zoals een vriendin 'zoeken'. Je moet er veel proberen en na een tijdje blijft er wel eentje plakken die je echt leuk vindt.
 
  • Leuk
Reactions: Guest007 en SvA