• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is dit en krijg ik dit er af?

mvds

Detailing rookie
7 mei 2010
21
0
Mijn vrouw is met de auto ergens doorheen gereden. Maar door wat?
Het is in ieder geval met geen mogelijkheid er af te krijgen. Niet met wassen, niet een borsteltje, niet met de nagels en niet met de hoge druk spuit.

Ik denk dat het een soort lijmachtig iets moet zijn. Iemand zo iets al eens eerder tegen gekomen? Is er een soort van weekmaker die ik kan gebruiken zonder dat de lak beschadigd?

P9080002-1.webp

Op het 1e zicht lijkt het op iets epoxy-achtig :weetniet

Wat je wel kan proberen : diesel , wasbenzine , boter , WD40 , stickerverwijderaar , ontvetter , heel warm water , .......

Of indien mogelijk : ff langs cc rijden .

Voor wat GSM noemt kan je make-up padjes gebruiken en die er tegenaan houden
Zojuist nog hars weggehaald met spiritis, ging prima

Je kan ook een grote doek nemen met kokend heet water (denk aan je handen)
Het lijkt inderdaad iets van lijm

Over een tube bisonkit gereden? of iets? zo lijkt... Als het echt vast zit is wat grover geschut nodig. Welke? durf er geen uitspraken over te doen zonder het in het echt gezien te hebben. Misschien dat een welwillend detailer in de omgeving iets kan zeggen hier over.

Het lijkt wel egaline/cement.
Egaline is een vies goedje wat men gebruikt om een betonnen ondervloer te egaliseren voor bijvoorbeeld linoleum.

Heb even gegoogled, maar het schijnt nogal moeilijk te zijn om dit te verwijderen.

Lijkt mij ook egaline of beton wat best lastig te verwijderen is.

Op de bouw gebruiken we daar dit voor:
big_006168.webp

:lol

Even zonder gein, op de bouw kom ik ook regelmatig beton sputters op gelakt/gemoffeld staal tegen en dat verwijder ik meestal voorzichtig met een glasmesje.
Het oppervlak maak ik wel goed nat.
safety2.webp

Deze mesjes zijn bedoeld en dus ook ideaal om glas mee schoon te maken waar bijv. ook beton/cement of verf op zit, zonder het oppervlak te beschadigen.
Wel 1 kant op bewegen!