• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is dit? TEFLON COATING?

Flon4000 heb ik ook gehad, houd niet langer dan een jaar. Het is gewoon een normale sealant, meer niet!

Check de beading van onze Collinite #915 wax:

 
Tim wel enigsinds oneerlijke vergelijking he? Die opel heeft een schuinsaflopende kap en die beamer is redelijk vlak. Denk dat dat wel verschil maakt.
 
SkyBuMp zei:
Tim wel enigsinds oneerlijke vergelijking he? Die opel heeft een schuinsaflopende kap en die beamer is redelijk vlak. Denk dat dat wel verschil maakt.

Ja mee eens. Maar Flon4000 is niet dat wondermiddel hoor! Een goede sealant of een carnauba wax doet hetzelfde!

Mijn flonlaag was binnen 3 maanden foetsie! :|~*
 
Is wetenschappelijk getest, en bewezen dat Teflon (PTFE) niet zomaar kan hechten aan lak etc. Teflon wordt middels een speciaal procedé als fysieke laag gehecht aan metaal (pannen o.a.) en kan niet zomaar even op lak gesmeerd worden. (Althans niet met de geclaimde resultaten).

De hele 'teflon lakbehandeling' is WMB een hype, omdat de naam synoniem is met 'non-stick'.

Heb er eens een gesprekje over gehad met een professionele poetser die het zelf óók aanbood. Zijn mening: "mensen herkennen de naam en dan willen ze het hebben, maar het zogenaamde 'teflon based' spul is niks beter dan wax".
 
Heb er zelf ook al eens flink op gezocht. De meningen zijn erg verdeeld. Een jaar plezier ervan.... Korter...
Maar las veel dat het minder glanst.
Zou er zelf niet voor gaan. Vandaag de Peug uitgebreid gedaan. Ik vind dat gewoon zalig. Genieten van het resultaat.
Op een gegeven moment wrijf je bijna plekjes weg die er niet zijn. En goeie wax houdt toch ook maanden?
Ik heb niet zoveel verstand van autolak maar ik kan me zo voorstellen dat je lak een bepaalde flexibiliteit moet laten houden.
En een wax heeft een bepaalde vetheid lijkt me, waardoor die er niet eeuwig opzit. Die vetheid houdt denk ik ook je lak soepeler.
Zomaar even een wazig vrouwentheorietje hoor.

En wat na 3x Teflon? Is het dan nog mooi? Of mooi te krijgen.
PS: http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=4553
Tim zei:
SkyBuMp zei:
Tim wel enigsinds oneerlijke vergelijking he? Die opel heeft een schuinsaflopende kap en die beamer is redelijk vlak. Denk dat dat wel verschil maakt.

Ja mee eens. Maar Flon4000 is niet dat wondermiddel hoor! Een goede sealant of een carnauba wax doet hetzelfde!

Mijn flonlaag was binnen 3 maanden foetsie! :|~*
Jij ging natuurlijk gewoon door met je G220 en aanverwant speelgoed rofl
Heeft het nog lang gehouden :-"
 
Hahaha, nee ik heb het redelijk goed met rust gelaten! Maar het werkt gewoon niet.

Die lagen zijn hooguit een paar micron dik, en het is gewoon aan slijtage en weersinvloeden onderhevig. Dat houdt weer in dat je er gewoon onderhoud aan moet plegen om het in goede conditie te houden.