• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is een goede wax voor in de winter

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Zoals de titel zegt.
Wat is een goede wax voor in de winter ?
Ik heb nu de colonite 845.

Mag ook een vaste wax zijn.
 
Collinite 845. In de zomer gebruik ik graag de rode Nattys maar 's winters liever de Collinite
 
In theorie en bij mij in de praktijk houdt het broertje van de 845 het iets langer uit, de 476s. Kost ook 2 tientjes en is een vaste wax.


Greetz
 
Wat met de Ibrido van CarClean? Ik heb deze een tijdje geleden gekocht en wou deze er eens opsmeren voor de winter. Tot nu toe ook altijd tevreden van de 845 hier
 
Gaat mij er meer om dat ik in de winter minder vaak hoef te waxen.
En easy on en easy of
 
Elke wax vind ik Easy on, Easy off. Zolang je hem maar dun aanbrengt en goed laat uitzweten.

Ik gebruik zelf alleen maar Collinite omdat deze doen wat ze moeten doen voor een aantal maanden (zonder wassen met toevoegingen of extra spulletjes) Kosten ook maar 20 euro of 36 voor de duurdere 915.

Velen hier zijn wax-verslaafd en hebben waxen die mij te duur zijn, maar zij hebben dus wél meer kennis van waxen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een sealant omdat deze in theorie langer stand houden. Een sealant heeft minder looks als een wax, maar ja... 90% van je glans komt niet uit een potje, maar uit polijstwerk. Dus voor de wintermaanden is dat beetje extra looks minder belangrijk als je kiest voor standtijd.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Resultaat vorige
1600a855d9b5380095f3e786a8c92d9f.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik zelf nooit een sealant. :) In een ander recente topic werd ook ineens verkondigt dat een sealant, in dit geval één van de bekendere; Poorboys World - EX-P, het maar 2 maanden uithield. Ik ben een sceptisch, want in theorie zit een sealant bomvol polymeren en een wax vele malen minder.

In dat topic werd aangegeven dat de Collinite 476s (wax) op dezelfde resultaten uit zou komen.

Schiet mij dus maar lek. :p
 
Gebaseerd op eigen idee zonder onderbouwende producten of theorieën. Volgens mij is een Hybride Wax (natuurlijke met synthetische toevoegingen) net zo goed of misschien wel beter dan een sealant.
 
Hier een lijstje met diverse waxen. Standtijden gebaseerd op beweringen fabrikant. Hieruit blijkt dat 845 met een paar andere hybride waxen de langere standtijd van 4-6 maanden maximaal heeft. Ben bang dat er geen antwoord op je vraag is.

Wax.jpg
 
  • Leuk
Reactions: m21