• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is het verschil tussen "spray wax" en "auto detailers en finishers"

boup

Detailing addict
21 dec 2018
72
65
Hallo,

Heb al een aantal zaken gekocht bij carclean :)
Maar ze hebben zoveel producten dat ik er altijd niet wijs uit geraak,vandaar ff vraag via het forum.
Wat is het verschil tussen "spray wax" en "auto detailers en finischers"?
Wanneer welke van de 2 gebruiken?

En ik ben op zoek naar een product dat ik kan gebruken na het wassen en afdrogen van mijn wagen.
Vroeger gebruikte ik altijd meguiars ultimate quik detailer.
Maar is dat daarvoor wel geschikt?

Wat raden jullie me aan daarvoor?
Want Monello heeft "Monello Perfetto" / Monello Acquafobia spray coating
Dan weet ik wat ik moet bestellen

Alvast bedankt

mvg Serge
 
Na het wassen :
-pb spray&wipe als drooghulp (detailspray) welke geen bescherming achterlaat.
-Monello perfetto is een beetje hetzelfde soort goedje laat ook geen bescherming achter

-Ddj red mist als spraysealent deze laat wel wat bescherming achter en gebruik je om de lak te boosten/net iets meer te laten glimmen bv. (Aanrader)
-Gyeon Cube is ook zoiets alleen dan met een percentage Sio2 erin
-Poor boys QD+ zit er een beetje tussenin is een quick detailer met beschermende eigenschappen (soort spraWax)

Monello aquafobia is een product wat je na het wassen op je natte lak spuit en met de HD verdeelt zich dat over je lak is een beetje een aparte klasse/hydrofobische gimmick.