• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is hier aan de hand?

Ford Power

Detailing addict
26 apr 2017
23
73
Zag van de week in de volle zon verkleuring op Dakspoiler
Betreft Ford fiesta uit 2008
Altijd netjes verzorg, al paar keer gepolijst
Is dit kwestie door blanke lak heen?
Heb hier nml geen ervaring mee

Wel lakdiktemeter gebruikt en op alle delen nog alles ruim boven de marges
Ook op betreffende deel

Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • 29A9E103-2772-47E6-BB76-C448D7C98110.jpeg
    29A9E103-2772-47E6-BB76-C448D7C98110.jpeg
    228,3 KB · Weergaven: 405
Beter om er maar verder vanaf te blijven en niet proberen te corrigeren. Wat gebeurt er eigenlijk als je daadwerkelijk door je blanke lak heen gaat?
 
Net als Redcat dacht ik ook als eerste aan een blanke lak die lokaal los begint te laten.
 
Wellicht hier iets betere foto
 

Bijlagen

  • DB0824D4-2036-4E2E-832D-0D80404CEC40.jpeg
    DB0824D4-2036-4E2E-832D-0D80404CEC40.jpeg
    133,5 KB · Weergaven: 342
Tip voor het maken van een goede foto: plak een stukje tape van een contrasterende kleur naast het defect waar het om gaat. Je camera stelt dan scherp op het contrast tussen tape en lak, en niet op de reflectie (in dit geval wolken) die te zien zijn in de weerspiegeling.
 
  • Leuk
Reactions: Ford Power
Beter dan dit krijg ik het niet op de foto. Auto is enige tijd wel stukje overgespoten ivm schade, kan dit overspaar zijn?
 

Bijlagen

  • A4369DE0-8F11-47C1-9778-F7F1724BF9E3.jpeg
    A4369DE0-8F11-47C1-9778-F7F1724BF9E3.jpeg
    229,9 KB · Weergaven: 346
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bij beter kijken zie ik niet een rechte lijn waar de scheiding zit, maar een soort rechte hoek. Ik begin te denken dat er spuitnevel op heeft gezeten, en men dit met een caramelschijf heeft verwijderd, maar een stuk die spuitnevel niet heeft verwijderd.:scream:

Je zou hier eigenlijk ook een lakdiktemeter op los moeten laten, om te zien of er ook lakdikte verschil is, en welk deel meer lak zit.
 
Net even de lakdikte gemeten. Op en rond het gebied zit inderdaad een verschil in dikte, zou het idd kunnen verklaren. Is dit nog op te lossen met licht polijsten of zal dit het alleen erger maken?
 
Het lijkt er haast op dat er een andere kleur zwart is gebruikt bij herstelwerkzaamheden. Dat zou je dan in de rest van de dakrand ook moeten zien.

Ik hoop voor je dat het spuitnevel is of waar men gestopt is met uitnevelen met blanke lak.

Gewoon starten met licht polijstmiddel en zien of het verbetert.
 
Ik ben bang dat je dit met polijsten niet netjes krijgt. Je kunt kijken als je met middelgrof polijstmiddel aan de gang gaat, of het verschil opschuift (en de grens waar er nog spuitnevel zit dus opschuift, doordat de spuitnevel als het goed is, niet overal even dik is, maar pal naast het spuitwerk dikker is dan wat verder van de reparatie.
 
Hartelijk dank voor alle input, zal binnenkort eens wat uit proberen of dit nog enigszins te herstellen is.... wordt vervolgd
 
Mijn 5 serie had precies het zelfde en op dezelfde plaats, bij mij kwam het absoluut door spuitwerkzaamheden.

Geen idee in welke fase van het spuitwerk het verschil ontstaat, moet haast wel in de zwarte lak desondanks kleur wordt bepaald aan de hand van meet gegevens.

Elke dag viel het me op, een ander had het waarschijnlijk niet gezien zonder aanwijzen.

Destijds met rupes blauw erop aan het knallen geweest, het werd minder maar nooit 100% gekregen.
Wax hiel na het polijsten ook nog iets.

Succes in iedergeval hopelijk pakt voor jou beter uit.
 
Hey Tony,

Op de eerste foto dacht ik ook dat je door de lak heen aan het gaan was, maar na de andere foto’s zit ik hier wel op 1 lijn met @Timm en denk ik dat het gewoon een kleur verschil is. Als dit idd het deel is wat gespoten is tenminste.

Ik ga even de Jacques Clouseau uit hangen, omdat ik denk te weten wat hier gebeurd is.

Om een kleur perfect gelijk te maken is niet zo heel makkelijk, en daarom spuiten ze meestal het hele deel.

In dit geval lopen deze stijlen helemaal over in je achterscherm, waardoor dit best wat meters zou zijn om te spuiten. Dit kost uiteraard een hoop tijd en dure verf. Dus was het makkelijker en goedkoper voor hun halve wegen de stijl te stoppen en trachten het “uit te spuiten”.

Als ik het lees, denk ik ook wel te weten waar je bent geweest om te spuiten, en hun hebben wel vaker een handje van dit soort praktijken. Want 95% van de mensen zullen dit nooit zien, en zo komen ze er mee weg. Ik zou er tenminste niet verbaasd van zijn.

Als je wil mag je altijd even langskomen, En kunnen we even kijken onder de juiste verlichting. En kan ik het even in het eggie zien.

Als ik wel gelijk heb, haalt polijsten tenminste geen moer uit, maar is deze spuiter nooit de moeilijkste om het recht te trekken. Ik heb namelijk wel vaker iemand terug gestuurd.