• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete merk voor Wax?

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Je hebt vast wel een favoriete wax!? Zo ja, van welk merk is deze wax?

Ik ben zelf heel erg benieuwd naar de Wolfgang Fuzion super Wax en binnenkort ga ik zeker de Pinnacle waxen proberen. Als Dodo binnen is val ik die ook meteen aan.

Maar momenteel ben ik zelf toch wel onder de indruk van de Poorboy's Natty's Paste wax, dus ik trap deze Poll af met het merk Poorboy's World.

Ciao,

Tim
 
Smartwax valt dan onder 'ander merk' stom had ik er wel ff bij moeten zetten.

Ik heb overigens een Smartwax One testje gedaan. Of het ligt aan mij of dat spul is gewoon niet zo voor mij bedoeld. Jammer, want ruikt wel erg lekker. :heart_eyes:
 
Moet zeggen dat ik best heel tevreden ben over de Meguiar's Gold Class, super makkelijk om aan te brengen (met de hand én met de excenter) en een mooi 'hard' resultaat....

Maar... life goes on, en moi is wat nieuwsgierig aangelegd, dus ook maar eens een potje Pete's 53 aangeschaft. Tja, da's qua wetlook nog nét een stapje verder... Echt een hele mooie wax (voor een donkere auto). Het voelt heel 'rijk' aan, het water rolt zo van de auto af en hij is zó weer schoon. Ruikt ook heeeeeel erg lekker trouwens. Kan niet nalaten even te ruiken als ik het potje in m'n handen heb.... Na het poetsen rook de hele garage naar de Pete's, was echt feest! :grinning:

Heb alleen wel het gevoel dat de waslaag met de Gold Class wat 'harder' aanvoelt, met Pete's voelt het wat zachter (wel weer veel 'rijker' dan de GC). Weet zelf niet waarom dat zo is, maar dat idee heb ik dus echt... Niettemin, heel mooi spul!

Daarom heb ik dus voor 'andere' gestemd. Maar Meg's verdient ook zeker een pluim voor de GC.

Wat ik nog wel eens wil proberen:

Poorboy's Natty's Paste wax

Wofgang Sealant / Swirl Remover (en maybe Fuzion...?)

Ben óók wel benieuwd naar Dojo Juice trouwens... Klinkt goed!

Smartwax lijkt me nou weer niks. Beetje hypemerk m.i. met die kittige glazen flesjes. Leuke verpakking hoor, maar het komt niet erg serieus op me over.
 
Ik gebruik al een hele tijd Meguiar's NXT Generation Tech Wax en ben er erg tevreden over.
Is ook heel makkelijk aan te brengen en na 15 minuten ook makkelijk uit te wrijven.
 
Smartwax is door Chemical Guys bedacht voor de hippe markt. Ze richten zich eerder op de mensen die gevoelig zijn voor een leuke en hippe verpakking. Daar betaal je dan ook voor.

De producten hebben leuke kleuren en lekkere geuren en een uitzonderlijk gebruiksgemak. De producten zijn niet in de markt gezet om het beste resultaat te geven, het is wel goed uiteraard, maar gebruiksgemak en uiterlijk komen bij deze reeks bovenaan te staan.

Wil je de topkwaliteit qua product en resultaat, dan moet je bij de producten van het moederbedrijf zijn, Chemical Guys dus. Daar zit dan weer alles in standaard flessen met een zwart/wit laserprint etiket erop, maar de focus ligt daar weer echt op de producteigenschappen.

Groeten,

Tim
 
Marcus zei:
Ik gebruik al een hele tijd Meguiar's NXT Generation Tech Wax en ben er erg tevreden over.
Is ook heel makkelijk aan te brengen en na 15 minuten ook makkelijk uit te wrijven.

Op jouw zilveren bak staat dat zeker ook erg goed!

Overigens erg cool die ontgrendeling van jouw auto. Hij kan gewoon rondom zijn auto lopen en dan gaat zijn auto open :)
 
Ben helemaal gek van Natty's, wat een geur zeg, geweldig. NXT 2.0 komt heel snel op de 2e plaats.
 
favo is m26 maar heb dr meerdere

als de dodo er is wil ik die HEEL graag gaan testen, ik verwacht er wel wat van iig
 
Ik heb nog niet zoveel ervaring met spullen Ik heb M26 en step 3 en Pete's geprobeerd maar ik vind Pete de mooiste. Als hij niet zo lang blijft zitten heb ik tenminste weer een reden om te poetsen.
 
Ik heb meerdere waxen maar de topper is de Supernatural van Dodo. Daarna in volgorde:
Blue Velvet Dodo (donkere kleuren)
Diamond white Dodo (lichte kleuren)
Pete's 53 CG
M16 Megs
476S Collinite
Megs M26, Gold class en NTX

Gr. Bas