• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is Turtle Wax precies? Werkt pindakaas op (verweerd) kunststof? Kan carnauba op je banden?

Johnny Bravo

Detailing addict
18 jun 2011
170
62
Even een paar rare vraagjes van een beginnende detailer:

Als ik zie dat pindakaas goed is voor je plastic en rubber kan je dit dan ook op je autobanden smeren? (of op mijn rubberen ballonnetje van mijn bloeddrukmeter, deze is wat aan het uitdrogen?)

Is turtle wax nou een polijstmiddel, cleaner(polish) en wax in een product?

Kan je turtle wax aanbrengen met je dap (niet voor mijn eigen auto!!!, ik heb nog turtle wax staan en ik gebruik voor de auto van vrienden liever oude troep dan mn nieuwe poorboys collectie!!!)

Kan je met carnauba was je banden insmeren (heb nog een potje van de lidl staan W5, ruikt erg lekker!!!)

Is er nog een huis tuin keuken middel wat ik ook op licht verweerde plastic tuinstoelen kan smeren? Kan dit met die carnauba wax? of pindakaas? of supersponsjes van de lidl?

Bij voorbaat dank
Dolle Dries

Hoop niet dat jullie nu allemaal denken dat ik gek ben!

Turtle Wax is een merk.
;)

Pindakaas wordt voornamelijk gebruikt om kunststoffen die in aanraking met een wax en/of polijstmiddel zijn geweest en daardoor wit zijn uitgeslagen, weer mooi zwart te krijgen.

De olieën in de pindakaas zorgen voor het 'voedende' effect en de pinda's zorgen voor het scrubmiddel.

Turtle Wax producten, om het even welke, kun je gewoon machinaal aanbrengen.

andriesdelange zei:
Hoop niet dat jullie nu allemaal denken dat ik gek ben!

Wat een understatement :lol

In de Dodo Juice Tytomania zit wax dus wat dat betreft is het theoretisch mogelijk ( in de praktijk zal er wel ietsiepietsie meer over nagedacht zijn ;) )

Ja ik weet dat het een merk is en dan bedoel ik vooral de original liquid wax of de metallic .

En heb je verder nog een idee bij mijn overige vragen?

Kan ik de voedende pindakaas ook op de banden smeren of heeft nog niemand dat geprobeerd? Of kan ik beter met die carnauba wax proberen?

Dolle Dries
Die steeds gekker wordt van het lezen op dit forum!!!