• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat kan dit zijn op mijn velgen?

blackscell2

Detailing trainee
1 apr 2017
5
47
Goedendag heren,

Deze velgen zijn nieuw gekocht 3 maanden geleden. Alleen nu zie ik dat er op 1 velg vol met soort van watervlekken erop zit wat ik er niet van af kan halen.

Alle 3 velgen zijn nog als nieuw, het gaat alleen om 1 velg. Heb nooit agressieve middelen of iets dergelijks gebruikt, zijn alleen maar met water gewassen de afgelopen 3 maanden.

Foto 1 met vlekken
Foto 2 normale velg
Foto 3 vlekken

IMG_20170401_142305.jpg
IMG_20170401_142258.jpg
IMG_20170401_142309.jpg
 
ik denk dat je heel veel pech hebt en dat dit corrosie onder de blanke laklaag is...
Om dit uit te sluiten, klein stukje proberen te cleanen met bijvoorbeeld PB Prof Polish.
Als de vlekken dan wegtrekken of verminderen, zit het in/op de laklaag,zo niet, zit het waarschijnlijk eronder...
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Blade
Oooohh.. Dat ziet er inderdaad uit als oxidatie onder de blanke lak, zoals @ivo's al aangeeft. :S

Toen ik ever goed keek op de close-up foto, zag ik ook al beschadigingen op de velg. Dit is voor dit soort velgen funest omdat de laklaag die het zéér gladde gepolijste oppervlak AFSLUIT, nu dus open ligt en er (nog meer) oxidatie kan optreden.

In simpele taal; De voorkant van de velg is gepolijst. Dit is zéér glad en een blanke lak, die het oppervlak moet beschermen, die kan hier eigenlijk niet lekker op hechten. Eventuele schades maken de boel nóg kwetsbaarder. De ene set velgen kan jaren meegaan en niets mankeren, de andere set velgen doet dit binnen 1,5 jaar. In jouw geval is dit 3 maanden na de aankoop en hebben de velgen waarschijnlijk al effe in de opslag gelegen.

Het advies van @ivo's om met een Paint Cleaner dit te reinigen is ook mijn advies, maar ik heb sterk het idee dat het bovenstaande is. Dus, gevalletje garantie. Echter zou mijn vraag zijn of de andere velgen ook niet binnenkort aan de beurt zijn.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Er zijn verschillende mogelijkheden: probleem met de blanke laklaag zoals al door anderen aangegeven, de andere mogelijkheid is dat wat je ziet de verschillende metaalkristallen van het metaal van je velg zijn. Dat betekent dat er iets vreemds met deze velg is gebeurd (bijv. warm geworden door aanlopende rem, en vervolgens te langzaam afgekoeld waardoor je zichtbare metaalkristallen kan krijgen bij sommige metalen).

Als het inderdaad in het metaal zelf zit, dan zal afschuren en opnieuw met blanke lak spuiten weinig oplossen, dan moet namelijk de totale velg de juiste warmtebehandeling ondergaan.