• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat kan er allemaal in mijn foamer?

Raphie

Detailing guru
7 dec 2018
131
105
Tot nu toe de foamer alleen maar gebruikt met Valet Pro foam wash, werkt perfect, maar ik ben benieuwd welke spullen er nog meer in kunnen?
Foam wax? Sealants, afspoelmiddel zodat je geen drogdoek hoeft te gebruiken? Wat zijn anno 2019 de toppers voor in je foamer?
 
@tembaco - Hahaaa! :D Eerste keer in 2019 dat ik het forum eens bekijk en het eerste bericht is al leuk. De beste wensen, Tembaco! ;)

@Raphie - Inderdaad, alles kan in je foamer wat vloeibaar is. Of je ook daadwerkelijk alles erin zou willen doen is natuurlijk een tweede.
In de foamfles + HD foam ik met foamshampoos zoals Dodo Juice - Apple Ifoam / Monello - Artico Magico / etc etc. In een drukpompfoamer gebruik ik prewashes omdat deze niet perse hoeven te schuimen als een malle, maar wel een vaste verhouding nodig hebben. Zo maak je iets bijv. aan op 1:10 en dit blijft zo omdat er geen lading water bijkomt vanuit je HD zoals bij het foamen met een foamfles. ;)

Dreft / APC / Bathe+ en zelfs de-irionizer heb ik al in de foamfles gehad. Echter houd ik het de laatste tijd gewoon bij Bathe+ en foamshampoos. Andere dingen, zoals detailingsprays / wetcoats / spraywax / etc etc. breng ik aan met een sprayfles. Foamen met dit soort producten is niet de bedoeling. Foam is leuk voor het ''blijven plakken'' van je product, maar het is natuurlijk grotendeels luchtbubbels.
 
  • Leuk
Reactions: Raphie en tembaco