• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat kan ik het beste gebruiken?

Gusmano

Detailing rookie
18 mrt 2023
6
15
Doetinchem
Hoi,
Ik ben van plan voordat ik mijn zomer wielen weer ga plaatsen,de binnenkant van mijn wielkasten en wielophanging goed te reinigen. Waar kan ik dat goed mee doen? Ik zie heel veel filmpjes online waar ze alles inspuiten en dan mooi met een kwast schoon maken (ook de motorruimte) en afspoelen . Kunnen jullie me vertellen welke vloeistof dat is? Bvd. Gusmano
IMG_20220211_152940_optimized.jpg
 
Zou dat Autoglym Vinyl & Rubber Care kunnen zijn?
Je zou bijv. ook Stjärnagloss Gummi kunnen gebruiken. Ik heb zelf wel eens verdunde PoorBoys Natural look gebruikt en in een spray flesje gedaan. Ja het werkt, maar na 2 regenbuien is het weg.

Als het hard kunststof is, zou je je wiel kunnen demonteren en Gyeon Trim kunnen aanbrengen.
 
Hallo Gusmano,

Dit kunnen allerlei producten zijn. Van motorruimte-reinigers tot 'gewoon' een APC. (All Purpose Cleaner)

- Persoonlijk zou ik APC+D gebruiken om te reinigen. (APC+Degreaser)
- Ook zou ik een de-ironizer gebruiken om remstof en dergelijke te verwijderen. (bijv. Monello - Non-Ferro)
- Het kunststof zou ik vervolgens in een dressing zetten of eventueel een kunststof-coating zoals Gyeon - Trim.
 
  • Leuk
Reactions: Gusmano
Zou dat Autoglym Vinyl & Rubber Care kunnen zijn?
Je zou bijv. ook Stjärnagloss Gummi kunnen gebruiken. Ik heb zelf wel eens verdunde PoorBoys Natural look gebruikt en in een spray flesje gedaan. Ja het werkt, maar na 2 regenbuien is het weg.

Als het hard kunststof is, zou je je wiel kunnen demonteren en Gyeon Trim kunnen aanbrengen.
Hoi,
Ik bedoel eigenlijk geen reiniger voor rubber of kunststof, maar een veilige reiniger die je zelf kan verdunnen hoe sterk reinigend je hem wil hebben. Voor onder de auto (wielophanging) sterker dan motorruimte en lakwerk.
 
Inderdaad voor een APC gaan. Poorboys schijnt goed te zijn en zelf ben ik tevreden gebruiker van Bilt-Hamber Surfex HD.

Een goede APC is waardevol want zoals de naam al zegt kun je er 'alles' mee reinigen zolang je maar de verhouding pas maakt bij het beoogde gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: Gusmano
Ik vind die van Meguiars nog altijd een hele fijne en vooral goede APC.

Ik gebruik het echt overal voor, voor de auto maar ook thuis gebruik ik het regelmatig
 
  • Leuk
Reactions: Gusmano