• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat na monello rafinni Finale?

pitch-black

Detailing rookie
17 jul 2009
19
0
Kan ik na Finale nog even met swirl-x van meguiars nagaan of direct een sealant(Collinite's 845) aanbrengen?

Natuurlijk na de swirl-x ook nog de 845!

Weet eigenlijk niet goed wat ik met de swirl-x van meguiars aan moet,onder wat valt dit product eigenlijk(cleaner-glaze:weetniet )?

Wil gewoon zeker zijn dat er geen swirls meer zijn op mijn o zo zwarte lak!;-)

Grtz Huub
 
SwirlX is zwaarder dan Finale dus die zou ik er niet na gebruiken. Dan eerst SwirlX en dan Finale.
 
Dibbuz zei:
SwirlX is zwaarder dan Finale dus die zou ik er niet na gebruiken. Dan eerst SwirlX en dan Finale.

Meen je dat nu.

Ik had juist gedacht erna,omdat er geen schurende bestandelen inzitten.

Maar het kan dus geen kwaad om deze ervoor te doen?

Welke pad gebruik ik hier dan he beste voor?

Zwart?
 
In Swirl x geen schurende bestanddelen, terwijl dit product er voor bedoeld is om swirls tegen te gaan ???

Als je eindigt met Finale eindigt, kun je eventueel nog een product als DJ Lime Prime gebruiken of een andere glaze die je lak voedt en dan afsluiten met een sealant of wax naar keuze...
 
pitch-black zei:
......

Weet eigenlijk niet goed wat ik met de swirl-x van Meguiar's aan moet,onder wat valt dit product eigenlijk(cleaner-glaze:weetniet )?

.....

Swirl-x valt onder een miskoop als je monello gewend bent :-p
 
Helaas, ook niet waar. SwirlX is op basis van de nieuwe polijstkorrel microabrasives. Niet diminishing abrasives (net zoals Monello).
Dit product breekt dus ook NIET af en je kan ermee blijven polijsten (net zoals Commandant maar dan op de juiste manier ;-))
Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een Light Cutting pad,inwerken, stoppen, NIET afnemen en verder gaan met nabewerken met een polishing pad.
Ook kan je met een polishing pad aan de gang gaan, stoppen, afnemen om te kijken naar het resultaat, net niet goed genoeg? dan weer verder gaan met dat beetje wat nog in de pad zit.
 
Dibbuz zei:
Helaas, ook niet waar. SwirlX is op basis van de nieuwe polijstkorrel microabrasives. Niet diminishing abrasives (net zoals Monello).
Dit product breekt dus ook NIET af en je kan ermee blijven polijsten (net zoals Commandant maar dan op de juiste manier ;-))
Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een Light Cutting pad,inwerken, stoppen, NIET afnemen en verder gaan met nabewerken met een polishing pad.
Ook kan je met een polishing pad aan de gang gaan, stoppen, afnemen om te kijken naar het resultaat, net niet goed genoeg? dan weer verder gaan met dat beetje wat nog in de pad zit.

Kijk hier heb ik dus iets aan!

Een degelijk gefundeerde uitleg over een product!Niet gewoon "ja dat product is niets waard gooi het maar in de vuilbak..."

Nu heb ik vandaag mijn wagen ( BMW 118 D ) gedaan met de monello producten en DA(DAP).

Alle swirls zijn eruit en ook de lak is echt super mooi geworden,maar de kleine(echt minime)krassen krijg ik niet uit.

Zelfs met de orange pad en DAP op 6 en Monello inizio compound gaan ze er niet uit!

Al zou ik 2 minuten op de zelfde kras blijven stilstaan! :weetniet

Iemand enig idee wat ik fout doe of is Bmw lak gewoon steen hard en moet ik er de makita rotary op zetten:|~* ?
 
pitch-black zei:
Kijk hier heb ik dus iets aan!

Zelfs met de orange pad en DAP op 6 en Monello inizio compound gaan ze er niet uit!
Al zou ik 2 minuten op de zelfde kras blijven stilstaan! :weetniet


Hoi Pitch: Volgende advies kan raar klinken. Maar vermoedelijk zullen Dibbuz en Stimpy hetzelfde advies geven ( de grote jongens zeg maar ).

Je combo is TE GROF. De Oranje pad is te grof om de kleine krasjes weg te werken.
Om minieme krasjes weg te werken, heb je een pad nodig met een minuscule structuur.
Green Light pad met Monello Fionale. 1 of 2 hits en je bent vermoedelijk klaar.
Rustig bewegen met de DAP. Stand 5 - 5,5 en 6 afwisselen. Probeer maar eens .
 
Leonneke zei:
Hoi Pitch: Volgende advies kan raar klinken. Maar vermoedelijk zullen Dibbuz en Stimpy hetzelfde advies geven ( de grote jongens zeg maar ).

Je combo is TE GROF. De Oranje pad is te grof om de kleine krasjes weg te werken.
Om minieme krasjes weg te werken, heb je een pad nodig met een minuscule structuur.
Green Light pad met Monello Fionale. 1 of 2 hits en je bent vermoedelijk klaar.
Rustig bewegen met de DAP. Stand 5 - 5,5 en 6 afwisselen. Probeer maar eens .


Nu kan ik helemaal niet meer volgen.

Maar als dit zou kloppen waarom krijg ik ze dan ook niet weg met witte pad en Monello mezo gevolgd door zwarte pad en Finale?

Begin sterk te twijfelen aan de DAP500!
Of misschiens is er iets mis mee?
Stand 1 tot 3 hoef ik niet te proberen,pad blijft gewoon stilstaan!Alleen stand 5-6 werkt een beetje als ik er niet te veel druk(bijna geen druk dus!)op zet.

Iemand enig idee of dit normaal is?Misschiens een schroef los in m'n DAP?
 
Er is soms verwarring over de rotatie. Wat bedoel je met stilstaan? Dat hij niet roteert of maakt hij de excentrische beweging niet?

De rotatie is vrij om zijn eigen as en zal in stand 1 t/m 3 niet of nauwelijks aanwezig zijn. Stand 4 t/m 6 wel, maar met teveel druk of scheefhouden van de machine zal deze rotatie ook stoppen.

De belangrijke vraag is dus: staat de machine echt stil zonder excenterbeweging of is het alleen de rotatie die je mist op de lage snelheden?
 
Soepergrover zei:
Hmm, even contact opnemen met Carclean.com
Zulke problemen zijn hier vaker langsgekomen en telkens netjes opgelost.

Heb juist wat gezocht op het forum en dit is blijkbaar normaal.

Moet er wel bijvertellen dat ik mijn Makita "dikke berta" rotary gewoon ben.

Als je bij deze niet oppast draait je auto rond in plaats van je pad!:|~*

Ga nog eens proberen en als het echt niet gaat meld ik het wel.

Alvsat bedankt!:-)^
 
Tim zei:
Maar een rotary is heel wat anders dan een Dual Action machine ;)

Ja zonder twijfel!

Maar daardoor schat ik de DAP misschiens verkeerd in.

Een rotary is bijna een slijpmachine(met alle gevolgen vandien natuurlijk)tegen over een DA(wel weer super veilig).

Maar kan dit een beetje kloppen wat ik zeg over de DAP,dat hij in stand 1-3 bijna geen kracht heeft?

Groeten Huub
 
Leonneke zei:
Hoi Pitch: Volgende advies kan raar klinken. Maar vermoedelijk zullen Dibbuz en Stimpy hetzelfde advies geven ( de grote jongens zeg maar ).

Je combo is TE GROF. De Oranje pad is te grof om de kleine krasjes weg te werken.
Om minieme krasjes weg te werken, heb je een pad nodig met een minuscule structuur.
Green Light pad met Monello Fionale. 1 of 2 hits en je bent vermoedelijk klaar.
Rustig bewegen met de DAP. Stand 5 - 5,5 en 6 afwisselen. Probeer maar eens .

Dat zie je vrij snel aan het soort krasje, een D/A maakt een excentrische beweging. Een klein krasje is meestal groter en rechter dan de marring die een grove combo zou kunnen maken. Ook als het krasje elke keer op precies dezelfde plek is en de richting is ook altijd hetzelfde dan is de combo inderdaad te zacht. Vergeet niet dat je niet alleen de lak eromheen polijst maar ook de kras ZELF.
Dus deze zal ook steeds iets dieper worden. Daarom is het soms beter om een krasje te wetsanden om zo alleen de lak eromheen om laag te brengen. Anders gebruik je de Makita voor dat soort krasjes en werk je hem na met de DAP?
 
Dibbuz zei:
Dat zie je vrij snel aan het soort krasje, een D/A maakt een excentrische beweging. Een klein krasje is meestal groter en rechter dan de marring die een grove combo zou kunnen maken. Ook als het krasje elke keer op precies dezelfde plek is en de richting is ook altijd hetzelfde dan is de combo inderdaad te zacht. Vergeet niet dat je niet alleen de lak eromheen polijst maar ook de kras ZELF.
Dus deze zal ook steeds iets dieper worden. Daarom is het soms beter om een krasje te wetsanden om zo alleen de lak eromheen om laag te brengen. Anders gebruik je de Makita voor dat soort krasjes en werk je hem na met de DAP?

Zou ik dan niet beter de orange pad op mijn rotary zetten?Dan heb ik toch genoeg cutting power denk je ook niet?

Maar dan heb ik weer swirls en die toestanden...of is hier een andere werkwijze bij rotary's?

Alvast bedankt voor de uitleg!:-)^
 
begin met een witte (polishing pad) en Monello Mezzo, niet genoeg? Dan oranje en Mezzo. Ik kan uit ervaring zeggen dat de marring bij Monello zeer weinig is, zelfs bij hardere pads.
Verspreiden op de laagste stand, op laten lopen naar 1500-1800 toeren, aantal passes maken totdat de boel transparant is, dan weer naar het laagste toerental en paar passes maken.
Weinig druk geven (hoe meer druk hoe groter de kans op hologrammen en marring), dan maar een hit extra denk ik dan maar.
Langzaam bewegen (wel blijven bewegen natuurlijk ;-))
 
Dibbuz zei:
begin met een witte (polishing pad) en Monello Mezzo, niet genoeg? Dan oranje en Mezzo. Ik kan uit ervaring zeggen dat de marring bij Monello zeer weinig is, zelfs bij hardere pads.
Verspreiden op de laagste stand, op laten lopen naar 1500-1800 toeren, aantal passes maken totdat de boel transparant is, dan weer naar het laagste toerental en paar passes maken.
Weinig druk geven (hoe meer druk hoe groter de kans op hologrammen en marring), dan maar een hit extra denk ik dan maar.
Langzaam bewegen (wel blijven bewegen natuurlijk ;-))

SUPER!Ga het gelijk proberen!

Dank je wel!;)