• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat nodig? onderhouden vers gespoten metallic laklaag en leder!

Rubenn

Detailing rookie
23 jun 2011
12
0
Ik zoek eigenlijk alle producten die ik nodig ben om mijn lak tip top in orde te houden. Hier ben ik dan ook rustig bereid om iets voor te betalen omdat de lak mij genoeg waard is..

Hoe ziet de auto er nu nog uit?
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
-Auto staat nu bij de spuiter en wordt metallic blauw
-Porsche boxster wielen worden opnieuw mat-zwart gespoten(nu met ingevreten remstof, dit wil ik een tweede keer voorkomen)
-Leder&alcantra audi TT 8N Stoelen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Interieurtje.

__________________________

Wat heb ik al?

-Teveel mequiars;

>Gold class carwash
>Quik detailer(meq)
>Quik wax(meq)
>Ultimate quik detailer(meq)
>NXT glass cleaner
>Perfect clarity Glass cleaner(meq)
>Ultimate compound(meq)
>Gold class carnauba wax(meq)
>NXT Tech wax 2.0
>Pro vision Glass schrub reinigingscreme & anti regen
>NXT all metal polish
>Mequiars Klei (nog 1 bar nieuw)
>Scratch X 2.0 (meq)
>Dilirium droogdoeken
>Mequiars microvezels

Zoals jullie zien is het veel van mequiars, dit eigenlijk uit gemak.. Voor de nieuwe lak verwacht ik dat ik alleen de 'sprays' nog kan blijven gebruiken. (Ultimate)Quik detailer/wax & glasreinigers)

Wat mij in iedergeval geen verkeerde aankoop lijkt is iron-X voor de velgen, een paar nieuwe microvezels en droogdoek.

De auto wordt dagelijks gebruikt en zal de nodige troep weer gaan ontvangen. Welke middelen zijn noodzakelijk en aan te raden om de lak in top conditie te houden?
 
Alvast even wat uitgezocht met producten die mij aantrekken;
Wassen
-Mequiars gold class shampoo
>in bezit

Waxen
-nattys liquid blue of natty's paste blue van PB
-Dodo Juice - Blue Velvet wax / Of de Pro? is dit echt meer waarde?
-Dodo Juice - Purple Haze wax / of de pro? is dit echt meer waarde?

_________
Overig;
-Microvezel's van monello
>Peluche Verde(voor lak poetsmiddelen)
>Peluche bianco(voor lak poetsmiddelen)

-Microvezels mequiars, al in bezit (velgen, kunstof, rubbers, interieur en leder)
-Poorboys trim restorer(voor kunstof en rubbers)
-Glass cleaner Mequiars, al in bezit dus maak ik eerst op
-Iron-x voor mat-zwarte velgen
-Poorboys Bold N Bright Tire dressing
-Monello edgeless soft foam hand applicator


tussenstappen en kleien e.d. is voor eerst niet nodig naar mijn mening.. ook zal een polish oid weinig tot niets uitwerken. Natty's paste blue van PB lijkt me een aardige wax.
 
Ik zou toch het kleien niet overslaan - dan weet je zeker dat je lak mooi schoon is. Wel een zachte klei gebruiken (Mothers of AF bijvoorbeeld)

Verder zou ik zeker een paint prep gebruiken (AF) of DJ Lime prime of PB Prof Polish - ik bedoel als je al het werk wilt doen dan kan dit er ook nog wel bij en een goede voorbereiding is meer dan het halve werk. Ik denk dat het eindresultaat met deze 2 extra stappen veel mooier zal zijn dan zonder.

Ik mis in je lijstje een glaze (PB)

De Natty's is een prima wax alleen vind ik zelf de paste niet zo fijn ivm brokkelen met de liquid variant heb ik nog geen ervaring. Mijn voorkeur ligt bij de DJ waxen en de Colinite (ivm de lange standtijd). In plaats van wax vind ik de sealant (tough coat) van AF erg fijn.
 
inge;332023 zei:
Ik zou toch het kleien niet overslaan - dan weet je zeker dat je lak mooi schoon is. Wel een zachte klei gebruiken (Mothers of )

Verder zou ik zeker een paint prep gebruiken (AF) of DJ Lime prime of PB Prof Polish - ik bedoel als je al het wooerk wilt doen dan kan dit er ook nog wel bij en een goede voorbereiding is meer dan het halve werk. Ik denk dat het eindresultaat met deze 2 extra stappen veel mooier zal zijn dan zonder.

Ik mis in je lijstje een glaze (PB)

De Natty's is een prima wax alleen vind ik zelf de paste niet zo fijn ivm brokkelen met de liquid variant heb ik nog geen ervaring. Mijn voorkeur ligt bij de DJ waxen en de Colinite (ivm de lange standtijd). In plaats van wax vind ik de sealant (tough coat) van AF erg fijn.

De polish voegt weinig toe lijkt me. Het is een spuiter die mijn laklaag netjes afwerkt dus glad is hij dan al lijkt me..En hij wordt door hem later machinaal gepolijst.

Ik snap dat de basis van een glans niet in de wax zit. Maar als de basis al goed is, dan hoef je daar toch niets aan te doen?

Goed wassen is ook belangrijk. Ik denk dat ik ook maar een paar goede wassmitt koop en grit guard.