• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat nou als je CarPro Iron.X Soap Gel als Foam gebruik?

cool0

Detailing rookie
21 jul 2009
28
0
Wat het onderwerp zegt. Dus je begint met een "foam" van CarPro Iron.X Soap Gel in je HD reiniger met lans. En daarna nog even met een Bilthammer echt foamen zou het veel verschil uitmaken en tijd besparen daar de Iron X in theorie wanneer als zeep gebruikt de lastige deeltjes zou moeten verwijderen. (prijzen even niet meerekenen :-b )

Dan kan je het beter andersom doen, eerst met de Bilthammer het ergste vuil verwijderen, daarna schoonspuiten en dan de iron-Xfoam erover.
Iron-X werkt het beste als het oppervlak al van het meeste vuil ontdaan is.

Maar of het echt werkt :weetniet

Ik vind het best een interessante vraag, maar stel me er toch een paar vragen bij.

- Het is de bedoeling dat je eerst de wagen wast, en zeker geen iron-x gaat aanbrengen op een vuile lak.
- De soap gel is zoals de naam laat blijken een gel, dus weet niet of die erg schuimt en bevorderlijk is door de foam gun te spuiten.
- En waarom zou je het foamen terwijl er een kant en klare spray versie is?

Ik snap hier ook even het nut niet van. Iron-X is bedoeld om ijzerdeeltjes te verwijderen en niet als foam of andere shampoo. Dat gebeurde nu ook al met de velgen, mensen gebruiken het als velgenreiniger, maar dat is het niet. Wat wil je er mee bereiken om Iron-X te gaan gebruiken bij het foamen?

Hij bedoelt ook de Iron-X shampoo, die in de foamlans en als foam gebruiken.
Zou zeggen proberen maar!

Van de site van C-Quartz:

How to use?

1. Rinse well the surface using water power wash to remove dust & contaminants.
2. Pour on wet sponge, and wash the surface well.
3. While rubbing the surface, the soap gel will start to change color.
4. Rinse thoroughly the surface. Done.

Don’t use for other purposes (vehicles only)
Don’t dilute with water!.
Work in ventilated cool shade area.
May be irritating to eye & skin.
Keep away from children’s.
Wash your hands well after finish.

Gaat even om het vetgedrukte stukje. Je mag het dus niet verdunnen (er staat: gebruik het op een natte spons (!?), een natte spons is wat anders dan verdunnen van het product), wat je dus met een foamlans duidelijk wel doet. Oftewel: het heeft geen nut om het in een foamlans te gebruiken ;)

Ik zag op detailingworld dat iemand na de snow foam en afgespoten zijn fles gevuld heeft met IronX Soap Gel.
uiteraard na het wassen de spuitlans goed schoonmaken
hier het resultaat als ik de link mag plaatsen :-b

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=210067&page=2

en zo niet sorry ervoor en mag het weggehaald worden :weetniet

Al stopt ie er goud in, ik blijf er bij dat op deze wijze zowel het product als de juiste werkwijze om zeep helpt.

mk-us zei:
Al stopt ie er goud in, ik blijf er bij dat op deze wijze zowel het product als de juiste werkwijze om zeep helpt.

haha ja het staat ook op de site van Cquartz dat je het niet met water mag vermengen :-d.
Maar goed het werkt schijnbaar wel maar dat mag iedereen zelf uitvinden wat ze het makkelijkst vinden en willen :lol

Het is 100% tegenstrijdig met wat de fabrikant opgeeft, en als je die reactie leest van Cquartz in dat topic lijkt het me of ze zelf hun producten niet eens uitvoerig getest hebben :-"

Mij lijkt het beter om dan bv. te foamen met standaard foam gun dat bij vele hogedrukreinigers zit aangezien die dingen volledig uit plastic gemaakt zijn.
Maar of je het product nu gaat foamen, of je het zou het appart sprayen maakt toch geen enkel verschil uit in werktijd.
Dus zie er weinig nut/winst in om het te foamen...

Hij had maar 10mm soap gel in de foamfles gedaan, dus het werkt zo wel heel zuinig. Ik vind het op z'n minst een interessant idee.
Wel grappig dat de mensen van Carpro op dat forum zo'n beetje met stomheid geslagen waren :P

mk-us zei:

In basis met je eens marcus, maar de foto's zeggen iets anders, alsook de reactie van carpro..........

Het zal minder krachtig zijn, je verdunt het in de fles én het wordt nog eens verdunt met de HD. Misschien voor wekelijks onderhoud een leuke toevoeging.