• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat nu wel en niet met een extractor?

Juvke

Detailing trainee
27 apr 2012
22
32
Hallo allen!
Binnen korte tijd ben ik van plan om.voor een dagje een extractor te huren, voor wat dingetjes in mijn wagen maar ook in een vriend zijn wagen.
Ik weet dat je 1001 dingen kan reinigen met een extractor maar nu vroeg ik me af of er ook (autogerelateerde) dingen zijn waarvan je best wegblijft met een extractor..?
Vloerkleed en hemel weet ik dat dit geen kwaad kan. Ik zie ook vaak dat dit gebruikt wordt om deurpanelen te reinigen , maar hoe zit het bij bv. Oude Golfjes, waar soms onder de stoflaag van de deurpanelen (en oa ook de hoedeplank) geperst hout of karton zit. Kan het vocht geen kwaad hiervoor?
Plastic delen overtrokken met stof lijken me geen probleem? Zoals bv hoedeplankdragers etc..

Alvast bedankt voor de info!

Waar het risico inzit is dat je teveel vocht inbrengt waarbij je schoonmaakmiddel de lijm aantast die den stof op zijn plek en in model houdt.

Denk daarbij inderdaad aan (oude) deurpaneel en hemeltjes.

Die twee zaken nevel ik altijd zelf in met een fles voorzien van een sprayer en niet met de extractor.

• Leuk
Reacties: RedCat
+1 . Maar zorg er wel voor dat je een goed schoonmaakmiddel gebruikt. Mequair's APC Plus werkt prima en schuimt minimaal en is dus een aanrader..