• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen als het regent voor dat je je wax uitgepoetst hebt?!?

KNOEI 8G

Detailing addict
31 jul 2011
140
62
37
Goedemiddag/avond,

Net lekker mijn auto gewassen en dacht even een laagje Natty's past blue aan te brengen. :ja
Was enigszins bewolkt maar de hele dag nog geen drup gevallen. Net klaar met in de was zetten en hij was nog lekker aan het hazen.
Begint het te regenen x-] Wat nu? Als het droog is gewoon met regendruppels en al uitpoetsen?

Grs

Nico
 
Ik heb het nog niet aan de hand gehad, maar ik zou de auto zsm na de bui drogen. Daarna eventueel een nieuwe waxlaag aanbrengen, of wat er nog resteert van de waxlaag vóór de bui herstellen.
 
Heb hetzelf een keer gehad, puur voor de veiligheid de wagen maar weer gewassen en toen weer gekleid, vervolgens weer in de wax. In regendruppels zit ook vuil en stof, ik zou het risico niet willen lopen op swirls.
 
Auto toch maar weer gewassen,
werd te donker voor nog een laagje wax.... Dan zondag nog maar een keer het zelfde riedeltje :heart_eyes:
 
Zou de auto na de regenbui wassen en indien nodig met poorboys pro polish de waxresten verwijderen, of finale, daarna nieuw laagje wax.
 
Ik zou ook eerst de auto nog even wassen.
Waxresten wel eens behandeld met wax. Lijkt erop dat het dan weer geactiveerd wordt, en daarna uitpoetsen en weg waren de resten.