• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen na pre wax cleaner?

raceman

Detailing rookie
1 aug 2009
56
0
Komend weekend ga ik mijn auto onderhanden nemen. (hadden jullie al begrepen waarschijnlijk uit het groot aantal opgedoken posts :schaam )
Onderdeel daarvan is het kleien van de auto gevolgd door een pre wax cleaner (van Mothers). Nu heb ik de laatste keer dat ik mijn auto gekleid heb hem daarna nog even snel gewassen, moet ik dat tussen het kleien en de pre wax cleaner doen? en na de pre wax cleaner weer?

Groeten,

Ton
 
wassen na het kleien kan, maar afnemen met quickdetailer+doek kan ook. Daarna de pre-wax cleaner, en dan hoef je daarna niet weer te wassen (alleen afnemen met doek).

Afmaken met een waxje :heart_eyes:
 
Hallo Tinus,

Na de pre wax cleaner ga ik nog aan de slag met Autoglym SRP, Poorboys EXP en daarna collonite 476S :)^
Word een lange dag :-"
Denk dat ik dan na het kleien nog een keer was (beter safe then sorry ,^^ )!

Bedankt voor je snelle react btw :)^
 
Zelf vind ik het niet logisch om na de prewaxcleaner de SRP te gebruiken :weetniet , het heet een prewax cleaner, maar jij doet er na SRP, dat is een All In One product met vullende eigenschappen, met het aanbrengen van de SRP doe je eigenlijk hetzelfde, dubbelop dus.
 
Meestal was ik de auto, niet afzemen en direct kleien op de natte lak. Meestal spray ik de lak nog in met spray en wipe wat zorgt voor nog minder wrijving. Na het kleien spoel ik de auto af en maak deze droog met een Miracle Dryer van Chemical Guys. Na het droogmaken inspecteer ik de lak op zoek naar inperfecties. De inperfecties polijst ik daarna zo goed mogelijk weg met een polish. Dit kan afhankelijk van de ernst van de inperfectie handmatig, met een excenter of een rotary. Afhankelijk van de staat van de lak kies je beste combi van pad en polish. Nadat de auto volledig gepolijst is gebruik ik de pre wax cleaner van Cleanerfluid van Swissvax waarna ik de lak in de wax zet. Onlangs heb ik de pre wax van Dodo Juice gebruikt waarna ik eerst een hardwax opgebracht heb en als finishing touch de softwax van DJ. Het resultaat was prachtig.

Stap 1 Wassen
Stap 2 Kleien
Stap 3 Afspoelen
Stap 4 Droogmaken
Stap 5 Polijsten
Stap 6 Wassen
Stap 7 Pre wax
Stap 8 Wax

Of ik stap 6 toepas hangt af van de hoeveelheid residu er van het polijsten afgekomen is. Is er veel stof tussen kiertjes, hoekjes en gaatje gekomen, dan spuit ik de auto tussen het polijsten en pre waxen nog wel eens af. Hangt ook af van hoeveel tijd ik heb.
 
Ik wil hoofdzakelijk mijn auto goed beschermen voor de winter maar als ik dan toch bezig ben wil ik ook graag de swirls verwijderen/opvullen dmv SRP. ,^^
Ik d8 dat de klei het vuil uit de lak haalt en de pre wax cleaner het overige vuil uit de lak zou halen. Dat ze elkaar aanvullen zeg maar. :weetniet

Dus:
1 - Klei en
2 - Pre wax cleaner voor verwijderen van het vuil (na het wassen he :D )
3 - SRP voor verwijderen/maskeren van de swirls
4 - Sealen dmv EXP
5 - Extra bescherming dmv de collonite 476S
 
dus als ik het goed begrijp.. is het, als je srp gebruikt.. dan hoef je geen pre wax te gebruiken (aangezien er al een soort prewax in srp zit) ??
 
Een pre wax cleaner is vaak niets anders dan een (al dan niet chemische) polish, SRP = Super Resin Polish. Het is dus ook een cleaner :-" Zoals ik al zei, het is een All In One product:

Het is een polijstmiddel met hele fijne slijpkorrels maar met heel veel fillers. Ook zit er een sealant in.

Dus het nut van een aparte pre-wax cleaner voor de SRP te gebruiken is dubbelop en daardoor onzinnig geworden.
 
SRP is een multifunktioneel product.

Het is een glaze het is een cleaner het is een vuller het is een polish.

Genaamd Al In One AOI alles in 1 :!

Capice?8d
 
Euh... nu snap ik jouw verhaal helemaal niet meer Aron :weetniet

Een Pre wax cleaner is een cleaner, een polish wordt ook wel een cleaner genoemd, SRP is een All In One met een Polish. Ik snap de verwarring in benamingen wel, maar met logisch nadenken kom je een heel eind.

En inderdaad de Klei verwijderd verontreiniging OP de lak en een cleaner/polish vervuiling IN de lak :ja

SRP is een Cleaner(Polish)/Glaze/Sealant in 1, All In One dus.... Waarom zou je dan nog een pre-wax cleaner daarvoor willen gebruiken? Niet dat het kwaad kan, maar ik zie geen voordeel er in.
 
Ik heb in het verleden beiden gebruikt SRP en Mothers Pre-Wax cleaner. Er zit zeker overlap in beide produkten maar Pre Wax Cleaner werkt krachtiger en abrasief waardoor swirls werkelijk worden verwijderd (voor zover handmatig mogelijk). SRP daarentegen bezit een mildere chemische cleaner.
Ik heb het al in een eerder topic genoemd, Pre Wax Cleaner 1x jaarlijks gebruiken (en evt. gevolg door SRP pm gebruik te maken van de fillers en glaze oliën) en tussendoor bijhouden met SRP. Althans dat bij mij in het verleden tevredenstellende resultaten.