• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat tegebruiken.

variant6

Detailing rookie
14 jun 2010
14
0
hoi
heb mijn auto gewassen met de shampoo meguiars nxt generation,in de was gezet met nxt generation tex wax 2.0. (niet gekleidt nieuwe auto durf nog niet).wat kan ik nog wekelijks gebruiken na het wassen om de auto mooi tehouden!

Detailer spray zoals Red Mist van Dodo Juice. Kun je na het wassen de auto even mee na lopen. Even op sprayen en weer uitwrijven. Mooie glans en je waxlaag gaat wat langer mee.

Zelf gebruik ik altijd een quick detailer, deze geeft extra glans en/of bescherming!
Mijn favoriet:
Red Mist van Dodo Juice => klik

Een goedkoper alternatief is bijv:
Poorboy's World QD+ klik

Edit: Ik zie dat ik al te laat ben, anderen waren sneller :schaam

hoi
snelle reactie super.poorboy's world Qd+ zal ik dan eens bestellen.dus maakt niet uit dat je verschillende merken door elkaar over elkaar gebruikt?:-)^

Paulus de Boskabouter zei:
Detailer spray zoals Red Mist van Dodo Juice. Kun je na het wassen de auto even mee na lopen. Even op sprayen en weer uitwrijven.
Kleine tip :idee

Spuit de (willekeurige) detailer spray op een Meguiars Even Coat Microfiber applicatorpad of op een Mothers Microfiber applicator pad en wrijf deze uit over de lak.

Veel zuiniger in gebruik want bij een zuchtje wind spuit je meer in de lucht dan op de lak...:no

indd patrick,

plus dat ik het een voordeel vind dat je niet NOG een doek vol quick detailer hebt..

en het werkt, in ieder geval voor mij, gewoon een stuk sneller / netter , zonder vegen e.d.

Gaan jullie er daarna nog wel met een doek over heen?
Ik vind de QD+ door de carnauba soms wat vlekkig dus is dit nodig dan?

emilio zei:
Gaan jullie er daarna nog wel met een doek over heen?
Ik vind de QD+ door de carnauba soms wat vlekkig dus is dit nodig dan?

Zowel de QD+ als de QW+ van Poorboys nog even nawrijven met een schone mv-doek. De QD+ gaat daarbij wat makkelijker dan de QW+

RedCat zei:
Mothers setje nemen ! Lekker zacht, detailerspray erbij en een lekkere doek extra

Hans
+1

heeeeerlijke klei, al is de dodo supernatural ook super i c m born slippy.

qd+ is makkelijk te verwerken, gewoon paar spraytjes op een mf pad, daarmee de lak insmeren (niet hele panelen, maar gewoon stukjes) om het vervolgens af te nemen.
prima product (daarom een hele gallon van gekocht)

Als je dan op zoek bent naar een detailerspray met wat extra's (zoals red mist of QD+), misschien is Mothers FX Spray Wax ook een optie. Die staat erom bekend dat je hem tijdens het drogen kan gebruiken. Dus meteen na het wassen: sprayen, water wegvegen met droogdoek en tegelijkertijd spray wax verspreiden, laatste restjes afnemen met andere MF doek.

In vergelijking met QD+ scheelt het wat tijd, want die sprayt men ook op een MF applicator en veegt hem af met een andere doek. Dit gebeurt dan na het drogen, terwijl je de FX tijdens het drogen kan gebruiken.