• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat vinden jullie goede MF doeken?

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
34
Goedeavond!

Ik ben nu redelijk tevreden met mijn huidige doeken, maar sta altijd open voor verandering als het beter is en sneller werkt.
mijn huidige doeken:
Interieur:
- blauwe blinq doeken met gele rand van de action, monello nero doeken, doek van de Shell en valma.
Trims/vuilere werk:
- Rode doeken van sonax, monello nero en Valma.
Ramen:
- Monello nero of valma.
Drogen:
- Monello Senza Acqua
Wax/SRP:
- Monello Nero(als de andere nog in de was zitten), Monello Verde, Monello Bianco en heb nu een CSF Finalmaxx doek gekocht, nog niet getest, dit ga ik binnenkort eens uitgebreid doen

Toen ik vandaag met 2 auto's bezig was, dacht ik hieraan, wat vinden jullie nou echt goede doeken en daarbij de toepassing? Ik ben met de Monello doeken redelijk tevreden, maar vind mijn verde doeken eigenlijk net iets te klein/snel verzadigd, voor afnemen per toepassing heb ik per auto 2 a 3 doeken nodig. Terwijl ik met de Bianco 3/4 van de auto deed zonder te hoeven wisselen. En vraag 2 wat vinden jullie een goede ruitendoek? Deze heb ik nog niet in de collectie en wil er 2 aanschaffen.
 
De Monello Peluche Verde doeken zijn 45x45 cm, als je ze te klein vind kun je er meerdere nemen. De Mega Pluche doeken van Poorboys World vind ik zelf ook erg prettig werken. Anders kun je de grotere Bianco's nemen van Monello. Als ruitendoek gebruik ik de Mint Merkin van Dodo Juice, bevalt mij erg goed. Maar voor het streeploos drogen kun je ook (keuken)papier op rol nemen. Maar dat is wat minder economisch.
 
Ik vind de doeken niet zozeer klein, maar opname van residu te beperkt. Met de bianco kan ik veel meer opnemen, gebruik deze ook regelmatig als droogdoek. Zit te denken om een paar extra bianco doeken aan te schaffen. Maar mag ook een supernatural of fantastic fur van dodo zijn of de deluxe mega (mega) towel of mega mega plush van poorboys. Of de csf dual action microfiber cloth zou ook nog een optie kunnen zijn. Omtrent de glasdoeken, ik begrijp dat de nieuwe mint merklin minder is dan de oude versie, maar dat de supernatural een goede vervanger zou kunnen zijn. Gebruik nu regelmatig hier de nero voor, werkt op zich prima en beter dan keukenpapier vind ik. Merk alleen bij de goedkopere doeken, dat deze gaan stoffen bij de ruiten in gebruik met glasscleaner.
 
Grappig want de Bianco en Verde zijn dezelfde doeken op het formaat en kleurtje na.

Naar mijn mening zijn de Verde en Bianco een van de, zo niet de beste doeken op de markt zeker gezien de prijs.
De Nero's gebruik ik voor deurranden, velgen, motorruimte, interieur en niet voor lakwerk.
 
Dat meen je niet? Die doeken zijn geniaal voor dat soort klusjes. :-D
 
Dibbuz;311546 zei:
Grappig want de Bianco en Verde zijn dezelfde doeken op het formaat en kleurtje na.

Naar mijn mening zijn de Verde en Bianco een van de, zo niet de beste doeken op de markt zeker gezien de prijs.
De Nero's gebruik ik voor deurranden, velgen, motorruimte, interieur en niet voor lakwerk.

En toch merk ik verschil in opnamecapaciteit. En de verdes en nero blijven tot 4x wassen afgeven, zelfs na gebruik azijn. (Dit is jammer maar niet een groot probleem, gewoon zonde dat de gele en witte pads donkerder zijn geworden) De bianco is ook geschikt als droogdoek voor een wat kleinere auto of motor. Bij de verde zit deze na een kwart auto vol. Zeg niet dat de verde slecht zijn, maar vindt dat deze te snel verzadigd, zeker als het vochtig is buiten. Als het zonnetje schijnt en niet vochtig is dan kan ik met 2a3 doeken de wax afnemen. Dat is prina. Maar als ik bezig ben met een doek wil ik zo min mogelijk wisselen en gewoon doorgaan met uitbuffen.

Nogmaals, de doeken van Monello zijn absoluut niet slecht, een van de betere zelfs. Ik hou alleen van afwisseling, en aangezien je van doeken nooit genoeg hebt, wil ik graag weten wat nog meer goede doeken zijn. Ik ben een beginnende detailer en nog zoekende naar wat voor mij de 'beste' spullen zijn om mee te werken.

Bij gebrek aan goede doeken moet ik de nero af en toe gebruiken voor de lak. Niet voor de wax, maar om srp af te nemen.
Zie het niet als een aanval op Monello doeken, geen enkel product is namelijk perfect.
 
Ja,... Jawel :schaam

Zo zijn bv. mijn deursponningdoekjes ook wel aan vervanging toe,... Nu ja, heb ik al nieuwe liggen 8d

Motorruimte is ook wel goed gevonden, poets daar weinig, maar is wel een handige tip. Velgen, gebruikte ik ze stiekum al een beetje voor!
 
Welke doek gebruiken jullie om eraser mee af te nemen.
Een MF of MF suède doek?
Zodat de lak echt schoon is voor een c quartz laag.
 
The Gent;311564 zei:
En toch merk ik verschil in opnamecapaciteit. En de verdes en nero blijven tot 4x wassen afgeven, zelfs na gebruik azijn. (Dit is jammer maar niet een groot probleem, gewoon zonde dat de gele en witte pads donkerder zijn geworden) De bianco is ook geschikt als droogdoek voor een wat kleinere auto of motor. Bij de verde zit deze na een kwart auto vol. Zeg niet dat de verde slecht zijn, maar vindt dat deze te snel verzadigd, zeker als het vochtig is buiten. Als het zonnetje schijnt en niet vochtig is dan kan ik met 2a3 doeken de wax afnemen. Dat is prina. Maar als ik bezig ben met een doek wil ik zo min mogelijk wisselen en gewoon doorgaan met uitbuffen.
De Verdes en Biancos hebben dezelfde vezel die niet verschillen, behalve de kleur en het formaat van de doek. Ik vermoed dat je teveel wax gebruikt, de verzadiging van de verdes is beter dan bijvoorbeeld de Poorboys doeken en volgens mij heb ik het nog niet eerder gehoord.

The Gent;311564 zei:
Bij gebrek aan goede doeken moet ik de nero af en toe gebruiken voor de lak. Niet voor de wax, maar om srp af te nemen.
Zie het niet als een aanval op Monello doeken, geen enkel product is namelijk perfect.

Deze snap ik niet. Nero is ook geschikt voor de lak, het zijn prima en veilige doeken. En als je iets anders wilt voor je lak, dan pak je toch een Verde?
 
Tim;311613 zei:
De Verdes en Biancos hebben dezelfde vezel die niet verschillen, behalve de kleur en het formaat van de doek. Ik vermoed dat je teveel wax gebruikt, de verzadiging van de verdes is beter dan bijvoorbeeld de Poorboys doeken en volgens mij heb ik het nog niet eerder gehoord.



Deze snap ik niet. Nero is ook geschikt voor de lak, het zijn prima en veilige doeken. En als je iets anders wilt voor je lak, dan pak je toch een Verde?

Het zou misschien kunnen dat ik teveel wax gebruik, ben tenslotte een beginner :bad Merk namelijk dat verschil bij vochtig weer, bij zonnig en droog weer geen problemen. Een vergelijk met bijv. Poorboys kan ik niet maken, daar ik niet over deze doeken beschik. Ik kan alleen een vergelijk maken met de csf finalmaxx doek, maar dat vind ik geen eerlijk vergelijk omdat deze het dubbele kost van de verde doek.

ik vind de nero's best aardig voor de lak, heb nu nog te weinig bianco en verde doeken, voor bijv. 2 auto's op een dag. Vandaar mijn vragen hier over de doeken, omdat ik binnenkort wat extra goede doeken wil hebben
 
Sinds ik de monello doeken gebruik ben ik verkocht. Veruit de beste doeken die op de markt zijn. Ook de prijs is ook nog eens heel erg zacht kortom een top combinatie!
 
Ben ook een voorstander van de monello doeken.
Heb van het weekend zelf gemerkt wat een action MF doek doet,met het afnemen van polijst residu.
Allemaal micro krasjes.
Hierna opnieuw een hit gegeven met de dapp, en het residu afgenomen met de monello.
En echt helemaal strak.
Wist niet dat er zoveel verschil kan zitten in een MF doek.
 
Toch ff reageren m.b.t. de Action doekjes.
De Action heeft verschillende MF doeken.
Die hele dunne kun je het beste laten liggen, maar ze hebben ook MF doekjes (dezelfde afmeting als de Nero's) die wel
goed zijn!
Deze zijn verpakt per 3 (bijna 2 euro), en ik heb geen enkel verschil kunnen waarnemen tussen deze en de Piccolo Nero.
Ook tijdens het afnemen van polijstresidu merk ik geen enkel verschil tussen deze doekjes, behalve dan dat de Nero
mooier afgewerkt is.

Nu is het niet mijn bedoeling om de Nero's 'af te kraken' of iets dergelijks, maar de eerder genoemde doekjes van de A
zijn niet minder van kwaliteit.
Gewicht: praktisch hetzelfde
Structuur: idem

En als ik dit praktisch hetzelfde noem, heb ik dit ook beter bekeken dan zomaar uit de losse hand.
Onder een stoffen vergrootglas is er geen verschil in structuur te zien..

De mircro krasjes die je noemt, herken in zeker niet! Misschien heb je de dunnere doekjes gehad, dan zou het kunnen,
maar de Action doekjes die ik gebruik zijn zeker goed!
M.i. zijn deze doekjes zwaar ondergewaardeerd..
Ik heb er een stuk of 30 van, en per auto gebruik ik er zeker 20.
M.a.w. één veegje per gevouwen kant, en dan heb ik nog geen enkele keer (micro)krasjes gehad..
 
Weet niet welke doeken het zijn,in iedergeval niet zo dik als de monello.
Wel de afmeting 40x40 en lichtblauw van kleur.
Mischien dat het daar aan lag, en ik vouw ze ook telkens door.
Maar met het blote oog zie je het ook niet,maar met een spotlight er op wel.
En ik heb ook nog een bak Action doekjes, maar gebruik ik meer onder de motorkap.
En voor het interieur, velgen maar niet op mijn lak.
 
Ik ben zelf een fan van de Poorboy's Deluxe Mega Towels. Ze lijken denk ik veel op de Monello blanco's (of verdes?).
 
rallimart;311669 zei:
Wel de afmeting 40x40 en lichtblauw van kleur.
Misschien dat hier het verschil in zit.
De doekjes die ik bedoel zitten verpakt per 3, waarbij de 3 verschillende kleuren hebben.
Daarom heb ik er zoveel gekocht, zodat ik toch minimaal 4 van dezelfde kleur heb.
(lichtblauw, donkerblauw, rood, paars, roze)

Maar iedereen moet de doekjes gebruiken waar hij/zij zich prettig bij voelt!
 
Die doekjes die je bedoeld ken ik, of ja, heb ik zelf ook. Maar ik vind ze echt niet fijn. Gebruik ze alleen voor onder de motorkap, dorpels en velgen.
Nemen bij mij ook totaal geen vocht op. Dus gebruik ze echt voor het vuile werk.

Bij mij is de peluche verde de favoriet!
En voor de ramen gebruik ik de mf doek van Meguiars, die bij het wash&wax pakket zat.