• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor vervuiling is dit op mijn velg en hoe krijg ik het weg?

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Hallo mede carcleaners,

Ik detail al een paar jaar mijn auto. Zo ook de velgen. Laatst kwam ik wat vlekken/viezigheid tegen op 1 van mijn velgen wat niet weg te krijgen is met wat ik ook probeer. Hieronder 2 foto's.

20191226_135424.jpg


20191226_135429.jpg


De vervuiling voelt glad aan ik voel niet dat er een bobbel of iets ruw is. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

1 Non ferro: De vervuiling slaat niet paars.
2 Gyeon Tar 2 keer erop gespoten laten zitten en geborsteld: geen verbetering
3 Poorboys pro polish met doek flink gewreven erop: geen verbetering
4 Gekleid met monello klei: geen verbetering.

Heeft iemand hier enig idee wat deze vervuiling kan zijn?

Misschien ook relevant om te vermelden. De velg is een keer gerepareerd voor een kleine stoeprandschade door een schadebedrijf. Kan het zijn dat ze de velg niet goed schoongemaakt hebben en nieuwe blanke lak over de oude vervuiling gespoten hebben? Misschien verklaart dit waarom niks werkt?

Graag hoor ik wat ideeën van jullie.

Dank.
 
hmm.. op de foto lijkt het alsof er remstof door de lak gevreten is. Is de vervuiling voelbaar met een vingernagel?
Ik zou zeggen (uit persoonlijke ervaring) proberen polijsten met een behoorlijk agressief polijstmiddel. als dit niet helpt is het waarschijnlijk door de lak gegaan of zit het inderdaad onder de blanke lak.
 
Er is niets voelbaar en er zijn al specifieke reinigingsproducten gebruikt. IJzerdeeltjes die invreten, die voel je wel. ;) (Allerminst voel je de schade)

Zéér grof polijsten op velgen zou ik niet doen!
 
Ik denk dat je hint betreffende de reparatie wel eens kan kloppen. Zeker aangezien het glad aanvoelt.
Ik vrees dat dit een retourtje naar de velgenboer zal worden.
 
Ik heb dit soort gein op mijn Polo BlueGT gehad. Voorscherm moest gespoten worden en daarna kreeg ik mijn voor velg niet meer schoon. Alsof het vuil ineens onder de lak zat. Auto was einde lease en had al genoeg gedoe gehad met de hersteller dus heb het maar zo gelaten, maar er was duidelijk blanke lak op de velg gekomen en dus met al het vuil eronder.
 
Zo op het oog zou ik zeggen dat het vliegroest en/of teer/rubber deeltjes zijn. Gezien wat je al hebt geprobeerd, gok ik dat dit inderdaad onder een verse blanke laklaag zit, en dat het daarom glad aanvoelt, en er niets werkt. Je kunt kijken of een lakdiktemeting dit als mogelijkheid kan bevestigen.
 
Heb je de mogelijkheid om machinaal te polijsten? Dat zou je evt nog kunnen proberen.