• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat voor wax gebruiken jullie?

FredFR1908

Detailing chief
17 mrt 2016
171
85
31
Zutphen
Detailers,

Even een hoogte krijgen van wat jullie gebruiken en wat jullie ervaring is met bijvoorbeeld verwerken, standtijd en gebruiksgemak. :grinning:

Ik ben op zoek naar een nieuwe wax voor in mijn collectie. Dus barst maar los. Ik ben opzoek naar een wax voor een grijze en een witte wagen. Beide Fransozen. o_O

Budget ongeveer 80 euro.

Tnx..
 
Laatst bewerkt:
Budget maakt nu even niet uit voor mij. Het gaat er om wat er is op de markt. Zit er zoveel kwaliteitsverschil tussen de merken/prijzen dan?

Voorkeur gaat wel uit naar een vaste wax.
 
Wat zijn jouw ervaringen met Collinite? En welke gebruik je zelf?

Als ik hier ook antwoord op mag geven;

Ik heb deze 3 Collinites ook sinds ik ben begonnen met detailen. Heb een paar andere waxen geprobeerd, maar blijf tot op heden bij deze waxen hangen, zeg maar. De Collinites hebben een erg goede prijs-kwaliteitverhouding. De 845 en 476s kosten 2 tientjes, of volgens mij is de prijs iets gestegen, en deze gaan lang mee. De verwerking is lekker simpel en de standtijd is gemiddeld 2-4 maanden voor alle drie. (Standtijd is natuurlijk afhangend van veel factoren)

Ik ben zelf niet zo enorme wax-verslaafde zoals VEEL collega's hier, maar dat komt omdat ik het idee heb dat de Collinites goed hun ding doen voor een lage prijs en zoals veel dingen in het leven, betaal je veel meer voor nét dat beetje extra.
Wat ik geloof van de vele reviews over de hogere segment - waxen is dat deze dan wel een stuk duurder zijn, maar zeker dat beetje extra geven.

Voor mij is dat beetje extra momenteel niet heel belangrijk, maar misschien loop ik ooit eens tegen een wax aan waar ik verliefd op word. (Momenteel is dat de Collinite - 915 voor mij. Geeft iets meer warmte aan mijn donkerblauwe kleur)

Ik zie de bodem van mijn 915 al tevoorschijn komen en misschien ga ik tegen de tijd dat hij op is, op zoek naar een andere wax. Iets wat net als de 915 meer warmte / wetlook geeft, maar dan met betere hydrofobische eigenschappen zoals ik sommige (SiO2) waxen zie hebben.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908
Ik zie de bodem van mijn 915 al tevoorschijn komen en misschien ga ik tegen de tijd dat hij op is, op zoek naar een andere wax. Iets wat net als de 915 meer warmte / wetlook geeft, maar dan met betere hydrofobische eigenschappen zoals ik sommige (SiO2) waxen zie hebben.

Ja ik zit ook een beetje te twijfelen. Heb wel ervaring met de 915 en vind het zeker een topper maar zit ook inderdaad een beetje te kijken naar een wetlook wax die ook een mooie beading geven.
 
Ja ik zit ook een beetje te twijfelen. Heb wel ervaring met de 915 en vind het zeker een topper maar zit ook inderdaad een beetje te kijken naar een wetlook wax die ook een mooie beading geven.

Er zijn hier een aantal verslaafden die volgens mij naast hun collectie slapen, dus die kunnen vast wel adviseren welke (SiO2)-wax een mooie wetlook geeft zoals een carnauba-wax en daarbij ook goede sheeting + beading heeft.

Ik zie soms dure waxen voorbij komen en dan denk ik; ''OK, allemaal leuk, maar dát ga ik niet betalen voor een potje!'' Maar... Na enkele weken/maanden nog een sheeting/beading hebben zoals en coating, dat lijkt mij wel wat als de warmte óók word verkregen! :p



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908
Hierbij mijn voorkeur. Ik denk dat ik niet meer hoef te zeggen ;)

Supernatural 2.0 is nog steeds een toppertje, wel prijzig.
BoB Protection Wax is ook erg lekker qua verwerking en standtijd, en niet prijzig
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908
Hierbij mijn voorkeur. Ik denk dat ik niet meer hoef te zeggen ;)
Supernatural 2.0 is nog steeds een toppertje, wel prijzig.
BoB Protection Wax is ook erg lekker qua verwerking en standtijd, en niet prijzig
Wat maakt supernatural 2.0 tot een topper? (=de enige wax van Ddj die ik nog wel eens zou willen proberen)
 
Waxaddict Vitreo blijft een mooie wax. Heeft geen SiO2 maar wel een goede standtijd en makkelijke verwerking. Echter blijft een wax keuze persoonlijk. Ieder heeft dan ook zijn voorkeur kwa looks, verwerking, beading, sheeting en prijs.

Beading van de Vitreo.
269063d0211a8ad57918134ff588c46a.jpg


Looks van de Vitreo. (Volledig gepolijste wagen)
47505eb8be08979b3b8d3c9235d99b68.jpg
 
Waxaddict Vitreo blijft een mooie wax. Heeft geen SiO2 maar wel een goede standtijd en makkelijke verwerking. Echter blijft een wax keuze persoonlijk. Ieder heeft dan ook zijn voorkeur kwa looks, verwerking, beading, sheeting en prijs.

Tja, ik merk dat wanneer mijn auto eigenlijk wel een polijstbeurt kan gebruiken, de 915 overduidelijk de boel mooi warm maakt. Wanneer de boel gepolijst is, dan is dit effect vele malen minder duidelijk.

Wat betreft ''wax'' blijf ik tot op heden nog sceptisch. We zeggen allemaal dat goed polijstwerk 90% van je resultaat is en een wax die laatste 10% kan beïnvloeden. Het klein beetje ervaring dat ik heb met wax is dat sommige een glasachtige glans geven en andere juist weer een warme wetlook glans. Beide kan ik bereiken met bijv. de Collinites alleen al waarbij de 845 glasachtiger is en de 915 warmer, maar deze waxen hebben uiteraard niet de hydrofobische eigenschappen zoals de SiO2-waxen.

Ik geloof dat bijv. de Quartz een mooi voorbeeld is van de hogere segment waxen, maar die kost dan ook meteen €130,- ofso. Vraag mij dan of een wax met SiO2 ook die wamrte kan geven zoals een 'simpele' 915 kan doen?



Greeeetz
 
Ik denk dat je met Quartz meer richting die glasachtige looks gaat. Keuze is reuze

Dit is de beading van Quartz.

Daarbij is de standtijd van bv Quartz of een wax met SiO2 langer dan een wax zonder (in te meeste gevallen toch)
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
@Quantoxx, 915= geweldig spul zeker qua prijs kwaliteit.
Waxaddict waxen zijn een stuk prijziger maar qua hydrofobische eigenschappen ben ik nog geen betere wax tegengekomen bovendien heb ik sterk het idee dat mijn auto een stuk langer schoon blijft. Dat icm hun lange standtijd vind ik het merk een aanrader.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Geeft een heel puur beeld, verwerkt lekker (wax is beetje smeuig, niet zo vast als andere DJ waxen) en neemt glad af vanaf het begin.

Supernatural 2.0
Bekijk bijlage 92981
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb deze wax ooit gehad en deze was bikkelhard en amper uit de pot te krijgen
Dus of ik heb pech gehad of jij geluk of iets daar tussen in, zelf zou ik liever voor een Waxaddict wax gaan dan voor een Dodo wax maar dat is uiteraard persoonlijk.
 
Ik denk dat je met Quartz meer richting die glasachtige looks gaat. Keuze is reuze
emoji6.png
Pfff... Dát is dus wat ik mij inbeeld bij die SiO2-waxen. Lijkt g*tver wel een smeerbare coating, man! :p (Ok, coatings smeer je ook, But You Get It!)

@Quantoxx, 915= geweldig spul zeker qua prijs kwaliteit.
Waxaddict waxen zijn een stuk prijziger maar qua hydrofobische eigenschappen ben ik nog geen betere wax tegengekomen bovendien heb ik sterk het idee dat mijn auto een stuk langer schoon blijft. Dat icm hun lange standtijd vind ik het merk een aanrader.

Kijk, dit vind ik een goede beredenering. Wat de standtijd en hydrofobische eigenschappen betreft ben ik om. Maaar... Zijn er ook waxen (van WA) die zoals de 915 een heerlijk warme glans hebben en óók die hydrofobische eigenschappen?

Ik denk dat als je van het één meer wilt (warmte/wetlook) je inlevert op de hydrofobische eigenschappen. En andersom, natuurlijk?




Greeetz
 
Kijk, dit vind ik een goede beredenering. Wat de standtijd en hydrofobische eigenschappen betreft ben ik om. Maaar... Zijn er ook waxen (van WA) die zoals de 915 een heerlijk warme glans hebben en óók die hydrofobische eigenschappen?
Ik denk dat als je van het één meer wilt (warmte/wetlook) je inlevert op de hydrofobische eigenschappen. En andersom, natuurlijk?
Ikzelf vond Quartz ook qua glans echt bovengemiddeld scoren.
Als je een wax met wetlook zoekt (olierijke wax) dan is in mijn ervaring de Waxaddict Custom gloss wax onovertroffen. Ik heb 10 tallen waxen geprobeerd ondertussen maar deze is qua wetlook een topper met nog steeds de hydrofobische eigenschappen en redelijke standtijd (zeker voor een showwax). Goedkoop is ie zeker niet....
 
  • Leuk
Reactions: tembaco