• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn de beste producten en tools voor velgen?

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Ik heb afgelopen week een nieuwe set velgen voor de zomer voor onder mijn IS250 besteld. Gezien dat ze op bestelling uit Japan komen zal het nog wel even duren voordat ik ze heb, maar dat geeft me mooi de gelegenheid om een plan van aanpak te maken om ze mooi beschermd en schoon te houden.

Velgen lijken nog wel eens een beetje een ondergeschoven kindje. Ik zie nog wel eens velgenborstels die ook gebruikt worden voor de binnenkant van de wielkasten, oude mitts en klei die voor de velgen gebruikt worden etc. Ook de lak van velgen raakt bekrast...

Uiteraard gaan de velgen mooi in de Rim van Gyeon.

Op dit moment gebruik ik om velgen te onderhouden:
-Monello Non-Ferro
-AF Revolution wheel soap
-AF Imperial wheel cleaner
-Gritguard emmer
-EZ Detail mini brush
-Valet Pro 25mm kwast
-Rasta mitt

Zijn er dingen die in jullie ogen beter kunnen in dit pakketje? Zijn er producten of accesoires waar jullie goede ervaringen mee hebben die ik nog niet in mijn collectie heb?

Tevens zoek ik nog wat om velgen te drogen. Ik heb stiekem al eens naar de Incredibrush van MFM gekeken waar ook die "droogsok" op kan. Tevens heb ik dan nog een doek nodig. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
IK gebruik zelf de monello wheel whoolies, en valet pro kwasten. Hier heb ik goede ervaringen mee.
Betreffende schoonmaak middelen, zit ik ook op monello non ferro en de nanolex wheel & iron remover
 
Voor het drogen van de velgen kan je een sidekick overwegen. Natuurlijk even wat duurder dan een droogdoek, maar heel erg nuttig.
Ook zeker voor dit doel einde.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
-Monello Non-Ferro
-AF Revolution wheel soap
-AF Imperial wheel cleaner
-Gritguard emmer
-EZ Detail mini brush
-Valet Pro 25mm kwast
-Rasta mitt

Ik gebruik voor de velgen de volgende producten :

Reinigen :
DJ Mellow Yellow, W. Slicksuds, DJ Ferrous Dueller of G. Iron, DJ Release the Grease.

Gereedschap :
Monello Wheel Woolies, MM Incrediflair, MM Incredibrush, Valet Pro kwasten, GG Emmer + Guard.

Bescherming :
W. Hydrorims, W. Slicks, W. Feeder, DJ SN Tyre Dressing, DJ Acrylic Spritz, G. Tyre, G. Cure.

Drogen :
Metropolitan Sidekick.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
@Istnogferarie : Hoe bevalt die Incredibrush? Heb je ook dat droogsokje erbij? Heb al eens met een schuin oog naar die borstel gekeken en heb goede ervaringen met MFM, maar vind hem best wel prijzig.
 
Ik heb alleen de reinigingsok niet de droogsok.
Bij mijn auto's is ie te groot, past niet tussen de schijven en velgbed maar zelfs de Wheel Woolie mini is te groot dus ligt eerder aan mijn auto, niet de brush. Hij werkt wel erg lekker als ie past, zoals alles van MM, goede kwaliteit, reinigt goed, krast niet en werkt heerlijk.
 
Gelukkig ga ik dat probleem niet hebben. Ga naar 19 inch, dus plek zat rond de remmen.