• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn deze plekken en hoe te verwijderen?

A3BMM

Detailing trainee
18 sep 2016
57
40
Hoi mensen,

Mijn A3 is sinds kort de deur uit gegaan om plaats te maken voor een prachtige Passat CC in de kleur Champagne Bruin. Erg blij mee natuurlijk!

Nu valt me op dat ik vlekken in mijn lak heb. Dit is overigens vooral op de motorkap en in mindere mate op het dak. De rest van de auto is prima gelukkig. Ik heb een sectie schoongemaakt en ben maar eens wezen kleien maar helaas weinig tot geen effect... Kan mij zeker niet herinneren dat ik dit zag bij aankoop van de auto. Ik kan me herinneren dat ik heel even last had van wat boomhars, maar die avond regende het en merkte ik dat het al weg was. Zou het toch de hars kunnen zijn? Zie foto!

Belangrijker nog: alsjeblieft vertel mij dat dit op te lossen is haha
20e7cec4d9675dfeb8f9805efa369e76.jpg
a9199cddf5d13f6b658774851b6dd5a6.jpg
 
Ik kijk op dit moment met mijn telefoon, met meer barsten dan niet, maar deze vlekken lijken op ingevreten hars of vogelpoep. Maja, kan het momenteel niet goed beoordelen.

Andere info kan nuttig zijn, zoals; Welke stappen heb je al ondernomen?


Greeetz
 
Ik kijk op dit moment met mijn telefoon, met meer barsten dan niet, maar deze vlekken lijken op ingevreten hars of vogelpoep. Maja, kan het momenteel niet goed beoordelen.

Andere info kan nuttig zijn, zoals; Welke stappen heb je al ondernomen?


Greeetz
Haha gelukkig is gebarsten lak niet het probleem.

Eerlijk is eerlijk; ik ben geen pro. Bij lange na niet zelfs haha. Ik weet de boel netjes te wassen met de hand en 2 emmers, te kleien en te waxen en de rest dient uitbesteed te worden. Dit is dus het enige wat ik heb gedaan: kleine vlak vrij maken van vuil en stof en dan kleien.

Mijn theorie is dat de hars van die klote boom uiteraard niet weg is gewassen door de regen die avond. Enige wat is gebeurd is dat wellicht de waterdruppels de hars dunner maakten en gingen verspreiden. Bij het opdrogen van het water is de hars ingetrokken...

Ben geen bioloog of natuurkundige dus kan er hard naast zitten. Maar hoop wel dat het eruit gepolijst kan worden (helaas kan ik dat zelf dus niet...).
 
Het is altijd moeilijk beoordelen met foto,s
Geeft vaak een slecht of vertekend beeld.
Begrijp ik. Ik weet niet hoe ik het anders over moet brengen. Het zijn echt doffe plekken zoals je kan zien op de foto over de hele motorkap zo'n beetje.
 
  • Leuk
Reactions: marco01
Het is eigenlijk niet te missen oo de foto's nu ik zo kijk haha. Je ziet het echt goed in de reflectie van de Fiat op de eerste foto.
 
Vreemde vlekken inderdaad. Als het met kleien niet weg gaat, zou ik het eens proberen met een Polish, werkt dat niet, dan eens licht polijsten.
Anders zou ik het niet weten....
 
Ik zou zeggen via de foto, boomhars.

Zou de auto eerst het was proces geven. Dan teer/lijm verwijdereraar gebruiken. Gebruik zelf tegenwoordig deze met tevredenheid: https://www.carclean.com/nl/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_5000ml_103234

Mocht dat nog niet genoeg zijn. De lak vervolgens kleien en een Pre-wax cleaner nemen zoals bv Poorboys Prof Polish.
Thanks!! Wel moet ik zeggen dat 55 euro mij nogal veel is voor een die ene keer dat ik die klote troep op de auto heb. Toevallig wilde ik wel nog een cleaner kopen en de auto kleien. Wellicht dat doen meteen dus?

Edit: had een milde cleaner in gedachten. Heb zelf geen poets apparaat namelijk. Wellicht dat iemand uit de Achterhoek/Twente mij eens kan helpen, eventueel voor een bedragje?
 
Heb die remover in mn boodschappenwagentje. Nu ik toch bezig ben gelijk Dodo Lime Juice duo cleaner toegevoegd. Moet even achterhalen welke pad ik er ook alweer voor wilde gebruiken.

Hoop overigens echt dat het eraf gaat met dat anti teer spoel. Anders ga ik een andere soort hulpvraag plaatsen zodat iemand met meer praktische ervaring mij kan helpen.
 
Waar woon je? Misschien is er sowieso al iemand in de buurt die even kan helpen.
Ik woon in de Achterhoek bij Zutphen in de buurt. Vind het zelf niet erg om een stukje te rijden als iemand wil helpen. Ik ga het eerst proberen met deze producten en anders zal ik de hulpvraag concreet maken. Wil nu van die vlekken af ook
 
Ik kijk op dit moment met mijn telefoon, met meer barsten dan niet, maar deze vlekken lijken op ingevreten hars of vogelpoep. Maja, kan het momenteel niet goed beoordelen.

Andere info kan nuttig zijn, zoals; Welke stappen heb je al ondernomen?


Greeetz
Jij zal dit ongetwijfeld wel weten haha: ik heb nu dodo juice lime in het boodschappenwagentje maar twijfel welke pad ik ervoor bij moet doen... Wat raad je mij aan? De één zegt zwarte of witte pad van Monello de ander zegt wat anders. Snap het verschil van die dingen eigenlijk sowieso niet.
 
Als ik je een raad mag geven, laat die Dodo juice lime links liggen en neem Poorboys professional polish.
Veel breder inzetbaar, deze kan je naderhand nog voor allerlei andere taken gebruiken.

Ik denk dat jou lak gewoon dof is geworden door weersinvloeden in combinatie met vuiligheid dat op de lak heeft gelegen.
Dit kan van alles zijn, moeilijk te zien op de foto.

Een cleaner zoals PB professional polish is een goed begin.
Dit is een cleaner zonder korrel (dus geen schurende werking) om oxidatie en andere lak verontreinigingen aan te pakken.
Tevens is dit meteen een goede cleaner alvorens te waxen.

Verder kan ik je deze pad aanraden, ik heb hem zelf ook voor verschillende doeleinden.
Met deze pad heb je twee vliegen in een klap.

https://www.carclean.com/nl/product...Cutting_and_Finishing_Pad_100972?o=pgMTAwNDg0
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Jansen
De DDJ - Lime prime of de Lime Prime Lite? Als je gewoon een paint cleaner wilt, kan je Professional Polish nemen. (Deze is tevens breed inzetbaar) Wil je een cleaner die ook een glaze bevat, kan je inderdaad voor de Lime Prime Lite gaan of Black Hole/White Diamond. (Donkere/lichte kleuren)

Ik gebruik nooit handpads, maar ik zou in de shop naar een handpad zoeken die is bedoeld voor cleaners. Dit zijn veelal pads zonder cuttingfactor of met een lichte cuttingfactor.