• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn dit voor plekken boven mijn rechtervoorwiel?

dayv

Detailing rookie
29 aug 2017
4
2
28
Hallo allemaal,

Heb mij hier aangemeld omdat ik mij iets afvraag. Ik heb laatst een Nissan Micra overgenomen en hij ziet er nog goed uit, de lak is ook nog mooi overal, behalve op 1 specifieke plek boven het rechtervoorwiel. Ik krijg het er niet echt af (ook niet in de wasstraat) en vroeg mij af of een van jullie weer wat dit is en of er iets aan te doen valt. Het is een lelijke plek op een in een goede staat zijnde auto en zou dit heel graag weg willen hebben. Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20170829_112525.jpg
    20170829_112525.jpg
    163,3 KB · Weergaven: 306
  • 20170829_112530.jpg
    20170829_112530.jpg
    269,7 KB · Weergaven: 317
Dat lijkt inderdaad op blanke lak die eraf is. Ik kan het via mijn telefoon niet heel goed zien, maar ik vind het er erg rommelig uit zien. Ziet er erg korrelig uit, alsof er iemand heeft zitten prutsen bij schade ofso.
 
Dat lijkt inderdaad op blanke lak die eraf is. Ik kan het via mijn telefoon niet heel goed zien, maar ik vind het er erg rommelig uit zien. Ziet er erg korrelig uit, alsof er iemand heeft zitten prutsen bij schade ofso.

Oké bedankt voor jullie reacties. Dat zou best kunnen kloppen, want het speelt zich alleen af specifiek bij het rechter voorwiel. Is er nog iets simpels dat ik hieraan kan doen of is het de moeite niet waard?
 
Het lijkt ook een beetje op schuurkrassen die niet zijn weggehaald, maar ik denk dat de twee heren boven mij gelijk hebben.

Als de lak weg is, is spuiten de enige optie. Als het schuurkrassen zijn dan kan je het verbeteren door te polijsten.

Enneh, als je je auto mooi wilt houden dan zou ik de krasstraat voortaan vermijden ;)
 
Het lijkt ook een beetje op schuurkrassen die niet zijn weggehaald, maar ik denk dat de twee heren boven mij gelijk hebben.

Als de lak weg is, is spuiten de enige optie. Als het schuurkrassen zijn dan kan je het verbeteren door te polijsten.

Enneh, als je je auto mooi wilt houden dan zou ik de krasstraat voortaan vermijden ;)

Oké bedankt ik zal me verdiepen in de mogelijkheden om te polijsten. En bedankt voor de tip ik heb wel eens vaker zulke verhalen gehoord over de wasstraat. Dit is mijn eerste auto en kon het toch niet laten, maar zal voortaan het liever zelf doen denk ik. :)
 
Tja... Ik kan het vanaf hker natuurlijk niet met volle zekerheid zeggen, maar ik denk dat dit spuitwerk word.

Polijsten zal geen zin hebben, want hetgeen wat je weg wil slijpen (blanke lak) is Messed up! :)
 
Tja... Ik kan het vanaf hker natuurlijk niet met volle zekerheid zeggen, maar ik denk dat dit spuitwerk word.

Polijsten zal geen zin hebben, want hetgeen wat je weg wil slijpen (blanke lak) is Messed up! :)

Ah oke dat zal vast geen goedkope ingreep zijn? Heb de auto voor niet al teveel overgenomen en ga er ook niet teveel geld in stoppen dus als het niet echt goedkoop kan vrees ik dat ik het zo moet houden.
 
Poef, daar ben ik niet in thuis. :)

Maar, als je de aute gewoon als vervoer wilt gebruiken en hij is verder prima, dan zal ik het zo laten. Maar, het kan vanzelf erger worden en dan ben je alsnog aan de beurt.

Dus, in de gaten houden. :)
 
De wat oudere Nissan Micra's hebben zeeeer zachte lak. Mn oma had er ook een en daar spoot je zo de blanke lak er al af met een hogedrukspuit. Polijsten is op die lak ook een koud kunstje.
 
De wat oudere Nissan Micra's hebben zeeeer zachte lak. Mn oma had er ook een en daar spoot je zo de blanke lak er al af met een hogedrukspuit. Polijsten is op die lak ook een koud kunstje.

Goh, dan zal er wel een terugroep-actie zijn geweest. Trok je ook je raam uit zijn voegen toen je de ruitsnwissers aanzette, ofnie?
 
Ziet er uit als een reparatie als ik zo de vorm zie plamuur waar de verf in getrokken is of geen blanke lak over gedaan.
Moet het een el cheapo hij moet rijden en geen geld kosten auto?
Zo ja iets ruimer afplakken licht schuuren (wetsanden) en dan blanke lak over spuiten en licht uitnevelen.
Goed laten drogen en weer strak polijsten.

Ander gewoon naar de spuiter.