• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Water blijft op lak liggen, gevolg inbranden/droogvlekken?

herbie21

Detailing rookie
25 aug 2009
11
0
Beste Mensen,

Zojuist aangemeld en voorgesteld!!

Het volgende: Wanneer ik de auto gewassen en gepoetst hebt ziet ie er weer schitterend uit. Kan beter als ik sommige foto's hier zie$$) , maar dat komt bij mij ook wel.

Nadat ik hem in de wax heb gezet, (protech) en een dag erna regent het. Geen probleem, alleen als de regenbui weg is blijft het water op de auto "liggen". De zon begint te schijnen en krijg dan allemaal droogvlekken. Deze zijn nu goed te zien op de motorkap. de buurman poetst nooit zijn auto en daar zie je geen wwaterdruppels, maar ook gen opdroogvlekken! Is dit normaal, of doe ik iets helemaal verkeerd ofzo.

groet Herman

Dat de buurman het niet heeft is omdat de buurman een onbeschermde auto heeft en het water daar plat op ligt (en de lak verweert) jouw auto staat in de bescherming, waardoor je 'beading' krijgt (ronde druppeltjes). In de druppeltjes zit vervuiling en als dat verdampt blijft dat achter op de plek waar het druppeltje was.

Bij de buurman is de vervuiling er zeker ook, maar dan als egale laag over de gehele auto.

Nee hoor Herman je doet helemaal niets fout. Je buurman, die is pas fout bezig!

Dat er druppels (zogenaamde beading: zie hier ) op je auto achterblijven na een regenbui, is alleen maar een teken dat er een (goede) waslaag op de lak zit. Helaas blijven in deze druppels ook allerlei stofdeeltjes uit de lucht achter en deze veroorzaken de vlekken. Dit is helaas een vloek die op iedere detailer rust: omdat je auto mooi schoon is en omdat je kritischer bent dan de gemiddelde autobezitter, valt ieder vlekje, stofje, krasje gelijk op. Echt om gek van te worden af en toe.

Dat je deze vlekken bij de auto van de buurman niet ziet komt, omdat er totaal geen bescherming op de lak zit. Hierdoor vormt het water geen mooie druppels, maar een dunne laag die veel sneller opdroogt. Het vuil uit de lucht vormt dus dan ook een "mooie" egale laag, maar dat valt niet meer op naast de dikke laag vuil die er waarschijnlijk al opzit ]d~^

Edit: ik moet toch eens sneller leren typen: Tim was me ruim voor met het antwoord.

had ze gisteren ook op de Veyron, op meerdere plekken te vinden.. waren bijna niet te verwijderen.
Nu was de beading op deze auto ook erg ver te zoeken dus daar zal het best verband mee houden.