• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Water- of lijmvlekken op mijn ruiten, of iets dat daarop lijkt, maar ik krijg het niet weg.

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Tja,

ik weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet...

Als sinds dag 1 dat ik mijn auto heb zit er iets op de ramen. t lijken gewoon opgedroogde vochtdruppeltjes, maar dat zijn t volgens mij niet.
Al een paar keer proberen te verwijderen met diverse glascreinigers en doeken/papier.. maar geen resultaat... Tis ook heel moeilijk om de ramen netjes droog te maken.

Vandaag weer even snel de auto een uitgebreide wasbeurt gegeven, gezien ik m voortzo eindelijk met een dap wil gaan behandelen niets bijzonders...

maar na t droog maken van de auto merkte ik dat mijn MF doek bleef steken op mijn ramen, voelde daar dus flink weerstand...
De doek weg gehaald... niks, nog een paar keer er overheen gegaan. toen begon t opeens te lijken als of er lijm op de ruiten zat :s erg vreemd
Nu heb ik de ramen in zijn geheel gepolijst met turtlewax glaspolisch (had ik nog staan) en daarmee leek het weg te gaan. Weer opnieuw de ramen gewassen, Rain-x derop... en wat denk je... bij het uitpoetsen van de rain-X komen weer die druppeltjes te voorschijn :s Wel niet meer zo heel erg... maar ze zitten der nog steeds...

Foto's zou ik graag plaatsen, maar krijg die krengen ook al niet fatsoenlijk op de foto.. erg frustrerend dus..

Nu heb/had ik op mijn auto een waxguard behandeling zitten.. kan het daarmee te maken hebben misschien? Dat dit ook op de ramen zit, en dat dit dat vervelende resultaat geeft?

Groeten Dennis
 
een tip die ik hier op cc forum heb opgevangen maar zelf nog niet geprobeerd heb is een witte pad op de dap icm glass scrub van pro vision, op je lak heb je nergens last van? ben al aan het denken aan een spray sealant of hotwax van een washok ofzo.....
 
Als je klei in huis hebt, klei je ramen eens. Raar dat de ramen stroef zijn, lijkt mij niet goed.
 
Denk zo te lezen,dat er een of ander product op je raam zit wat niet denderend samen wil gaan met de rain-x.
Zoals Adrie aangaf,de raam eens kleien en eventueel eens behandelen met glassscrub van provision,en daarna een nieuwe waterafstotende laag aanbrengen.
 
Vliegroest of spoorslag op de ruiten, dat kan geëtst zijn, eerst Iron.X erover, daarna kleien, daarna Glass Scrub / Glass Polish (machinaal met DAP en cutting pad) en vervolgens sealen.
 
Dank jullie wel voor de tips (en het aanpassen van de topic titel ;) ) Ga eens goed kijken hoe en wat. Kleien kan ik idd ook eerst een proberen..
neem gelijk ff van t werk glasspolish mee van system.. want zag dat mijn glaspolish al dik 8 jaar oud is :-" maby dat ie daarom zo waterig was :p

Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten Dennis