• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Water temp [schaam vraagje]

Gixxje

Detailing trainee
31 okt 2022
6
25
Ik heb inmiddels heel wat filmpjes bekeken over wassen enzo.
Op 80% ban die filmpjes zie ik dat ze de was emmer vullen met de HD slang.
Hebben deze allemaal een warmwater aansluiting, of moet je de auto met koud water wassen?
 
Handwarm water at all times.
Persoonlijk zie ik geen toegevoegde waarde in gloeiend heet, maar zoals RedCat hierboven ook aangeeft, warm water ontvet beter.
Naar mijn weten lost shampoo ook beter op in warm(er) water dan in koud, dus added bonus ;)
 
Warm ontvet ook beter.
Exact! Heb je een pure carnauba (spray)wax dan gaat die dat echt niet zo leuk vinden als je met heet water wast. Polymeren of of hybride producten hebben er minder last van en glascoatings zijn niet onder de indruk. Dus niet gek opkijken als je wax veel sneller weg is na het wassen met heet water :)
 
Hier gaat gewoon warm water in de emmer met deze temperaturen.
Als ik dan bij de wasbox ben. Is het iets afgekoeld. Maar nog steeds wel lekker warm. :D
 
  • Leuk
Reactions: TWA
Handwarm zorgt m.i ook voor betere vermenging water en shampoo.

Maar @schaef 16 liter bokkeheet water en dan nog koud erbij… ik was met ca 16 liter water.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Dat kan ook maar heb liever aan het eind wat ruim water over. En scheelt ook dat ik het dak niet eens hoef te doen van de Z4.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Allereerst: je moet niks. Kijk gewoon wat jij prettig vind.
Hier ook standaard koud water in de was-emmer. Eerder wel eens warm water gebruikt als het heel koud was, maar dan puur voor de handjes. Dat tegenwoordig ook niet meer.

Ik snap niet hoe iemand water over kan houden... Ik vul altijd mijn was-emmer diverse malen tijdens het wassen bij! Zal enerzijds misschien een heel dorstige washpad zijn maar waarschijnlijk vooral door het grondig uitwringen in de spoel-emmer (het is immers zaak om daar zo veel mogelijk vervuild water achter te laten). Dit bijvullen zorgt ook voor een goede vermenging van de shampoo en de hele wasbeurt (of 2) volop schuim :innocent:
Maar als je dus geregeld moet "bijtanken" dan heeft het niet veel zin meer om met warm water te beginnen.