• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterdicht maken spoiler (kitten) advies gevraagd

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
De achterspoiler van de TT zit uiteraard muurvast, maar er lekt 100% zeker water tussen de randen door. Nu is er al iemand anders geweest met hetzelfde probleem waarvoor diegene Sikaflex heeft gebruikt. Resultaat is dat je zit opgescheept met zo'n lelijke zwarte kitrand op je spoiler.

Die zwarte kitnaad hoort er natuurlijk niet, dus ik wil graag weten of er geen beter idee is, zoals een transparante kit.
 
Als een lijmende functie niet nodig is, dan kun je transparante zuurvrije siliconenkit gebruiken.

Mocht het in de buurt van je zitten, rij dan even naar Beukers ijzerhandel op de Havenkwartier, Zuiderloswal 2a

1516251.jpg
 
Persoonlijk heb ik met siliconekit mindere ervaringen in de vorm van schimmels die na verloop van tijd er toch ik trekken.
zelf gebruik ik de Den Braven Clear Fix.


Zwaluw Clearfix is een hoogwaardige, ijzersterke ééncomponent lijm- en voegkit op basis van MS polymeer. Het product is reukloos, neutraal en isocyanaat vrij. Na het aanbrengen reageert de Zwaluw Clearfix met het vocht uit de lucht en vormt een duurzame rubber.

Toepassing

1. Aansluitvoegen in de bouw. 2. Voor keukens en badkamers. 3. Voor gecoate carrosserie en metaalnaden. In het algemeen hecht Zwaluw Clearfix, ook zonder primer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
evertg6 zei:
Persoonlijk heb ik met siliconekit mindere ervaringen in de vorm van schimmels die na verloop van tijd er toch ik trekken.
Dan doe je toch echt iets verkeerds....

99% van alle verwerkers van siliconenkit gebruiken een zeepsopje á la Dreft o.i.d. om de kit netjes af te strijken.
Hierin gaat het fout.

In 99% van alle zepen zit citroenzuur en deze tast het (nog verse) siliconenkit aan waardoor je op den duur alsnog schimmelvorming krijgt.

Je moet dus een citroenzuurvrije zeep gebruiken zoals bijvoorbeeld groene zeep of een speciaal daarvoor bestemd afmessop.

1507597.jpg
 
Dank Patrick. Er zit nog een lakdefect op de rand van waar de spoiler zit, dus mogelijk moet die eerst weg worden gewerkt. Ik zal hier eens een fotootje van uppen. Het lijkt erop alsof iemand daar wat heeft zitten aantippen.

Ik zal je trouwens nog even een PB sturen voor de andere lakdefecten.
 
Het is ook mogelijk om siliconenkit op kleur te laten maken.
Google op siliconenkit kleuren.
Op de bovenste site staat dit te lezen:

Alle RAL, NCS (Sigma/Histor) & Sikkens ACC kleuren beschikbaar maar ook bijvoorbeeld de kleur van uw marmoleum, keukenblad, formica, Villeroy & Boch, Sphinx etc etc.

Het is ook mogelijk om een kleur naar staal te laten maken, neem dan contact met ons op over de te volgen procedure.


Fabrikant Akemi uit België levert ook siliconenkit in 32 verschillende kleuren.
 
Je kan inderdaad siliconenkit op kleur laten maken, ware het niet dat je minimaal 48 kokers (4 doos á 12 koker) moet afnemen.

Laatst aan een klant roze siliconenkit verkocht. :D

Den Braven is een van de grootste kit producenten ter wereld, zij maken ongeveer 1500 private labels.
 
soudal fixall is verkrijgbaar in verschillende kleuren en ook toepasbaar op vochtige plekken.
volgens mij heeft Hornbach die op voorraad en hij is verkrijgbaar in de kleur grijs (grijs weet ik zeker want ik heb er hier een thuis liggen).

Mark
 
Fix All is leverbaar in wit, grijs, zwart, transparant, beige en bruin.

Wat ook goed is en zeker aan te raden: Tec7.

Lijmt alles, behalve gebroken harten en huwelijken :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beukers bleek vandaag gesloten, want ze waren aan het balansen zei een medewerker. Dus ben maar ff bij de Gamma gaan kijken en heb deze meegenomen:

Iemand een idee of het een zuurvrije kit is? Er staan geen gekke dingen in de omschrijving. Er staat inderdaad wel op dat je moet gladstrijken met neutraal zeepwater, ik heb nog groene zeep staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben net terug met deze:

DSCF0559.jpg


- Neutraal en zuurvrij
- Ongevoelig voor schimmel
- Uitstekende hechting
- UV- en weerbestendig
- Chemicaliën bestendig
- en nog een aantal eigenschappen

Niet alleen voor sanitair, maar ook voor auto, boot, caravan staat erop. Lijkt mij goed spul. Ik ga nu even de cabriokap behandelen met Biotex, dan moet de hele auto toch gewassen worden. Dan zet ik hem vannacht binnen zodat de spoilerrand goed kan drogen en kan ik hem morgen gaan kitten :party: