• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterdruk verhogen

Titu

Detailing addict
1 mrt 2016
82
50
Hapert
Beste Poetsfanaten,

Ik heb sinds kort een "Firehose Nozzle" van carclean. De nozzle werkt opzich goed, maar had er graag wat meer druk uit willen hebben.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de waterdruk te verhogen van wat uit de tuinslang komt?
 
Denk dat je eerder het probleem, binnen in je huis moet gaan zoeken en oplossen.
Wat voor diameter tuinslang heb je?
staat je kraan helemaal open?
wat voor diameter waterleiding heb je? Als er ergens een stukje 12 mm zit heb je veel minder flow als alles met 22 mm.
 
Geen idee haha, heb het huis niet gebouwd. Maar las vanmiddag dat je een soort pomp had die je op de buiten kraan kan aansluiten.

Wat het ook kan zijn is dat ik flink wat meter slag gebruik, weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Zeker +20 meter slang.

Verstuurd met mijn OnePlus One.
 
Hydrofoor is een pomp die de waterdruk verhoogt. Maar weet niet of er eentje is die je zo even op je tuinslang aansluit. Daarnaast zijn die dingen ook niet goedkoop
 
Waar je ook naar kan kijken is dat vaak de wat goedkopere kranen (vooral die in de tuin) een heel kleine doorlaat hebben.
Dat kan de boel ook nogal knijpen...
 
  • Leuk
Reactions: Chrisje en Titu
Waar je ook naar kan kijken is dat vaak de wat goedkopere kranen (vooral die in de tuin) een heel kleine doorlaat hebben.
Dat kan de boel ook nogal knijpen...

Dat is zeker een goede optie, want wat me ook opviel is dat de huidige kraan aan het lekken is.
Wat ik ook nog eens kan proberen is de buitenkraan aan de voorkant van het huis, die is momenteel afgesloten omdat we die eigenlijk nooit gebruikte. Eens kijken wat dat voor effect heeft, dat hoef ik maar 2 á 3 meter tuinslag te gebruiken.

Bedankt voor het meedenken!