• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterkringen auto stoelen

de Poetser

Detailing addict
24 nov 2020
38
63
Hollands Kroon
Beste mensen, met het mooie weer kreeg ik zin om de stoelen van de Volvo eens schoon te maken. Ze waren op zich heel netjes, maar 14 jaar oud en waarschijnlijk is het nooit gedaan.
Ik heb Valet Pro interieur reiniger gebruikt.
Met name de bestuurders stoel had na het drogen flinke waterkringen, de bijrijder stoel minder, die was minder gebruikt en dus schoner.
Volgende dag heb ik de bestuurder stoel goed nat gemaakt met HG vlekken reiniger. Is nu iets beter maar niet 100%. Voor de duidelijkheid, nat maken en afnemen met een witte handdoek
Mijn vraag aan jullie: doorgaan met schoonmaak spullen? Ik heb het idee dat het nu "los" komt.
Andere mogelijkheid, is er iemand met een extractor in het buurt hier, kop van Noord-Holland, die dit in één keer goed kan doen, tegen vergoeding uiteraard. Alle suggesties zijn welkom.
Met vriendelijke groet, Erik
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je het schoon gemaakt? Waterkringen zijn vrijwel onmogelijk als alles schoon is én alles nat is geweest. ;)

1) Stofzuigen.
2) Reiniger egaal sprayen.
3) Borstelen. (Bijv. met een paardenhaarborstel)
4) - Laten drogen / - drogen middels doeken / - Extractor.

Extractors (Meestal tapijtreinigers genoemd) kan je ook per dagdeel huren bij een aantal aanbieders. (Boels/wasplaatsen/bouwmarkten/etc)
 
Stofzuigen, sproeien, waarschijnlijk te "zuinig" de eerste keer, afnemen met wit washandje en witte handdoek. Die flink grijs werd.
Tweede keer, met de HG meer gesproeid dus bekleding natter gemaakt, en ditto met de handdoek. In de schaduw, was gisteren (warme dag) laten drogen.
 
Ik denk dat ik de stoelen niet nat genoeg heb gemaakt. Op de eerste foto zijn de kringen niet echt goed te zien. Op de tweede foto is de zitting goed ingespoten met Valet Pro. Het schuimde nu ook meer, de witte handdoeken bleven schoon. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet.
IMG_20210401_170008.jpg
IMG_20210401_170420.jpg
 
Een andere mogelijkheid is dat je een restant aan zeep in de bekleding hebt, en dat je hierdoor de vlekken ziet. In dat geval is de oplossing nat maken met schoon water en opnieuw droog maken, zodat de zeepresten geleidelijk verdwijnen en de vlekken minder worden.
 
Ik heb gezien dat Boels/Praxis de apparaten verhuurd, kost niet veel voor een dagdeel en lijkt me leuk om te doen.

Leuk klusje voor een mooi weer periode.

Niet volgende week dus :-|
 
  • Verdrietig
Reactions: Timm