• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterspots en veel krassen op rame

Steffiseat

Detailing trainee
9 jul 2021
89
33
Hallo,

Zoals het onderwerp al gezet: ik heb een rare waterspot(denk ik) op mijn rechter spiegel, heb het al vaak schoon gemaakt en met glasreiniger erover gegaan. Niks helpt, weten jullie wat ik moet doen? Ik hoorde ook iets van koperpoets, dat dat zal helpen?

Volgende:
Mijn achterruit heeft ontzettend veel krassen, enig idee om dit niet te duur weg te halen? Ik had al gekeken naar de Sonax Profiline glass, is een glas polijstmiddel maar heeft iemand daar ervaring mee? Is vrij prijzig.

Bedankt!
 
Jazeker, je bent er even mee bezig maar met die Sonax kun je lichte krassen beslist uit het glas krijgen. Ik zou daarvoor dan wél een kleine viltschijf gebruiken, daarmee zet je net even meer kracht. Diepere krassen gaat echt niet, dat kun je vergeten.
En die spiegel: wat van diezelfde Sonax op een microfiber doekje kan een hoop doen. Wel voorzichtig zijn en niet meteen volle bak er tegenaan.
 
Bedankt Martin voor je informatie! Lukt dat met de hand of heb je dan echt een polijstmachine nodig denk je?
 
Misschien weet je dit ook wel Martin? Moet je de auto altijd kleien voor het polijsten? Ook als het net gedaan is(een week of 2 geleden)?
 
Als je lak twee weken geleden is gekleid is die lak echt nog wel schoon dus nogmaals kleien is overbodig.
Zorg wel dat je lak echt brandschoon is voordat je met polijsten begint. Dus veel water, eventueel een pre-wash en misschien zelfs wel een vliegroest verwijderaar zoals Monello non-ferro.
 
Dat is natuurlijk best lastig om te zeggen. Maar doe je hand eens in een plastic boterhamzakje en aai dan zachtjes de lak van je auto. Als dat aaien gladjes verloopt is kleien niet nodig, als het aanvoelt alsof het zakje aan de lak blijft haken is kleien aan te bevelen.