• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Watervlekken hoe krijg je ze weg?

Erik

Detailing rookie
24 aug 2008
285
0
Hallo,

Na het wassen / drogen blijf ik op beide ford auto's last hebben van watervlekken op de lak.
Mijn VW Golf heeft er geen last van.

Heb vandaag geprobeerd ze weg te krijgen.
Goed drogen deed niks..
Kleien.. Deed niks.

DierentuinBuswassen370.webp

DierentuinBuswassen367.webp

En nog wat andere zooi wat ik er met kleien niet afkreeg.
Iemand een idee ?

Hoe die watervlekken weg te krijgen. Op deze moet je goed kijken.
Maar op de antraciet kleur lak zie je het heel erg goed.

Wat doe ik verkeerd ?

Heb dit op mijn Antara ook eens gehad, heb het met kleien en wassen weer weggekregen,heb daarna meteen een ontkalkingsfilter besteld,en doe de auto per deel wassen en drogen (zwarte auto)

De bovenste foto zijn inderdaad kalk plekken ,de onderste foto lijken meer insecten restanten te zijn.

Als het niet met kleien werkt zal je wellicht moeten polijsten..

Tenzij je zoals Bart een ontkalkings filter aansluit zal je dit altijd hebben als je in de zon wast ,het water droogt op en de kalk wordt hard op de lak ,dat zijn die plekjes.
Dus ontkalkingsfilter kopen ,of in de schaduw wassen.

Vanmorgen in de stromende regen gewassen. Dus dat vond ik een beetje vreemd.
Maar mischien is het eerder al gebeurt.

Ik heb het ook gehad toen ik een paar weken geleden de auto heb gedaan in de volle zon. Tezamen met boeldheite zwarte lak, kreeg ik uiteraard kalkvlekken. Ik heb de auto daarom opnieuw gewassen en gelijk afgedroogd per paneel. Geen watervlek meer te zien.

Ik loop de auto gelijk na met Poorb spray en wipe of Meguiar's last touch.
ps , ik gebruik ook een goeie droogdoek , carrand supreme drying towel. ( een audi 80 zwart metallic ). Ook heb ik een kalk filter tussen de hd zitten. Dat scheeld ook weer , maar helmaal kun je het niet voorkomen.:-)^

Heeft natuurlijk ook te maken met de hardheid van het water.

Ik weet dat bij ons in de buurt de kalk in het water 3 jaar geleden ongeveer stukken minder is geworden.
Op het werk deden we testen met waterkokers en toen het leidingwater minder kalk bevatte konden we dat zien aan de uitval.
Van 15% uitval gingen we ineens naar 4% uitval.
Toen zijn we zelf kalk in het water gaan mengen!

Mocht er toch veel zon zijn dan was ik een stuk en sproei ik dat deel af en sproei de auto weer vochtig om opdroging te voorkomen.
werkt bij mij altijd goed, maar heb ook een grijze auto.

Bij ons ook, de auto die achter mij stond geparkeerd en dus nat werd tijdens het wassen had mooie witte kalkstippen overal zitten...