• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax aanbrengen

Tommie2110

Detailing rookie
1 jul 2018
22
15
Hoi klein vraagje:

Hoevaak moet je een wax aanbrengen, en hoevaak moet je kleien?

En kan je een wax ook aanbrengen zonder je auto te kleien?

Kheb een wax van autoglym(afgelopen vrijdag aangebracht).
Nu wil ik hem deze week weer ff afspuiten. Dit kan gewoon zonder dat mijn wax eraf gemaakt? of moet ik dan weer opnieuw mijn riedeltje doen?

Afspuiten, foamen, handwash, kleien, afspuiten, drogen en waxen?
 
Maak het niet moeilijker dan dat het is. Niets moet, alleen als je het zelf wilt.
Klei-en doe je als de auto stroef aanvoelt. Als je de volgende keer de auto wast en ze voelt helemaal aan als schuurpapier dan zou ik lekker gaan klei-en. Is ze lekker glad dan hoef je niet te klei-en. Het is geen wetenschap maar een gevoel. Met wax-en hetzelfde. Als je na een tijdje geen beading meer hebt dan is je waxlaag verdwenen. Een heel breed tijdsbestek maar dit ligt meestal tussen de 2-6 maanden. Hangt af van de wax, weeromstandigheden, rijkilometers, wat voor soort kilometers, et cetera. Je kunt ook de auto gewoon wassen zonder dat je waxlaag meteen verdwijnt. Gebruik wel ph neutrale producten. Enkele producten die je waxlaag flink aantasten zijn vliegjesverwijderaars, strippende shampoo's, strippende foams, pre-washes...
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Super duidelijk bericht. Op mijn foam en auto shampoo staat Ph neutraal dan ga ik er al vanuit dat het veilig is voor me wax.

1 laatste vraag, je kan met een dap ook gwn wax aanbrengen toch? Kheb het nu met de hand gedaan. Maar geloof da met een dap stukje sneller gaat.
 
Ja je kunt met een DAP wax aanbrengen, gaat sneller en je kunt een meer gelijkmatige laag leggen op grote panelen.
Maar ik verkies het om met de hand te doen, vind dat een prettige handeling, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.