• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax boosten

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Ik wax niet elke week mijn auto, maar was hem wel om de week en nu vroeg ik me af of het verstandig is om mijn wax te boosten en waaemee.

Dus hoe kan ik eigenlijk het best mijn wax boosten.
Volgens mij zit er in de nxt shampoo er al conditioners voor en de uqd zou ook iets helpen.
Hoe zit het precies?
Wat kan ik het beste gebruiken voor mijn wax te boosten? Ik gebruik de m16 en nxt tech wax vloeibaar.
 
Je zou ook kunnen kiezen voor een Quick Detailer.
Na het wassen spray ik dit op een doek en loop zo de hele auto na met als gevolg dat de glans weer terug komt!:)
 
Een gewone detailer zal niet je wax boosten. De ultimate quick detailer van Meguiar's boost je wax in zekere mate. Een spraywax het beste om je wax te boosten, die is daar speciaal voor ontwikkeld. Ik vind alleen het werken met een spraywax minder prettig dan de UQD.
 
Sinds dat ik de UQD/M135 heb, staat de NXT spraywax bij mij werkenloos in de opbergbak... :-"
UQD brengt sneller en makkelijker aan dan de NXT spraywax.
 
Ik gebruik de nxt spraywax alleen nog maar voor de wieldoppen. Ff sprayen, drogen, doekje eroverheen, klaar :-"

Ik wil oooooooooooooooooook de M135.... ]-0

Timmmmmmmmm.... importeren die handel :ja

Patrick
 
M16 zou ik boosten met een Carnauba Spraywax, of een zachte carnauba Paste.

Kijk eens naar de Poorboy's QW+ of de QD+ en als je gek wilt doen de Dodo soft waxes.

Bij Meguiar's de Quik Wax.

Bij Mothers de Top Coat (die is erg mooi!) of de Reflections Spraywax. De FX Spraywax is ook erg mooi en lijkt ontzettend veel op de Ultimate Quik Detailer!

Groeten,

Tim
 
De Smart Detail is gewoon een normale detailerspray, te vergelijken met de Spray & Gloss van Poorboy's.

En volgens mij is hij vrijwel identiek aan de Pro-Detailer van Chemical Guys, maar CG is veel goedkoper! Ik heb ze beide staan, zelfde kleur, zelfde geur!
 
Tot nu toe gebruik ik altijd NXT wax (1.0), maar zou binnenkort eens willen experimenteren met EX-P sealant getopt met Natty's Paste Blue...
Is de QW+ een goed product om deze wax te onderhouden?
 
stimpy68 zei:
Sinds dat ik de UQD/M135 heb, staat de NXT spraywax bij mij werkenloos in de opbergbak... :-"
UQD brengt sneller en makkelijker aan dan de NXT spraywax.

Ben ik met je eens, de NXT Spray Wax is lastig te verwerken.

Gister toevallig weer eens gebruikt, maar het resultaat vind ik toch mooier dan UQD. Net iets meer nattigheid!
 
Ik doe het gewoon met spray & wipe, en dan beetje grofweg deppen met Dodo Purple haze. Die wrijft zo makkelijk uit.
De UQD vind ik haast nog lastiger uitwrijven dan de NXT spray wax. Goed idee trouwens om die laatste eens op de velgen te spuiten :idee :ja thnx Patrick!
 
Ik gebruik hier wel een keer de Spray and Gloss voor. Echt boosten in de zin van de bescherming verbeteren doet die niet, maar de glans boosten doet hij dan weer wel.
 
Ik heb afgelopen week de waxlaag geboost met de Mothers FX spraywax. Normaal gesproken gaat er gewoon weer een laagje nieuwe carnauba wax over de auto heen, maar soms duurt me dat te lang :grinning:

De spraywax van Mothers heeft mij in ieder geval aangenaam verrast! Het is simpel op te sprayen, iets verdelen met een foampad en vervolgens uitpoetsen zonder strepen achter te laten. De lak wordt in een mum van tijd weer spiegelglad en het verbergt de swirls ook een beetje. De glans van deze spraywax is ook super! Enig minpuntje is het feit dat het niet in de zon/op een warme auto kan worden opgebracht, de spraywax lijkt dan 'aan te koeken' en de waas die daarbij ontstaat is er alleen met polish weer af te krijgen.
 
Doe vaak hetzelfde als Ladybug, beetje QD of Spray & Wipe en dan wat bijwerken met de wax die er op zit.

Ben ook niet waanzinnig verliefd op de UQD. Vind hem ook niet zo makkelijk uitwrijven. Ben wel benieuwd naar de Poorboy's QD+ om eens te kijken hoe die bevalt. Vooral omdat daar carnauba in zit.

De CG Blitz Spray Sealant heb ik laatst getest, en eerlijk gezegd heeft die meer effect en is makkelijker uit te wrijven dan de UQD.

Maar... mijn filosofie is na de voorbehandeling (SSR + Black Hole) een sealant (EX-P) en daarop een carnauba paste wax. Dan zorgt de sealant voor de duurzame bescherming en glans, en de wax voor meer glans/diepte en een mooie beading. Ik houd er dan ook van om dezelfde wax te gebruiken om het (waar nodig) bij te werken. Dan blijft je toplaag ook zoals je 'm bedoeld hebt, zonder er weer iets anders overheen te sprayen.
 
De Poorboy's WorldQW+ is een spraywax die je moet verdelen, laten drogen en dan uit moet poetsen.

De Meguiar's Ultimate Quik Detailer moet je sprayen, en meteen verdelen met een doek, dus niet laten drogen want dant wordt het een drama!

De Poorboy's World QD+ zit een beetje tussen bovenstaande in, heeft ook een reinigend vermogen, heeft carnauba en polymeren en geeft extra bescherming. Hij is een stuk sneller dan de QW+, maar wat trager dan de UQD.

De Mothers Wax FX Spray Wax is ook zeer gemakkelijk in gebruik. Het is waterdun en lijkt qua eigenschappen heel erg veel op de UQD van Meguiar's. Alleen is het een stuk voordeliger. De duurzaamheid heb ik al een keer getest en die is lang! Als je het in de zon doet en het droogt te snel kan je ook even bijsprayen met de FX en dan meteen afnemen! Dat werkt ook goed! :ja

De Spray & Gloss van Poorboy's is ook lekker snel, glanst goed, maakt lekker glad, alleen geeft geen toegevoegde bescherming.