• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax geschikt voor machinaal aanbrengen? Pro - Cons?

wiem

Detailing chief
14 mrt 2021
52
95
Hey allemaal
Ik wil binnenkort de auto's in de wax gaan zetten, als wax heb ik de Autoglym extra gloss protection.
Kan ik deze machinaal aanbrengen met een waxpad of is dit niet aan te raden?
Wat zijn de voordelen van het machinaal aanbrengen, efficienter/beter resultaat of gewoon leuker om te doen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Grts Wiem
 
Persoonlijk wax ik alleen machinaal als ik snel wil waxen. ;) Dan is het verder wel handig dat ik een vloeibare wax heb of een waxpot die enorm oversized is zodat de 5,5'' waxpad erin past. (Zo'n pot heb ik nog nooit gezien)

De voordelen die ik er in zie;
- Snel
- Dun en egaal aanbrengen
- Goede dekking c.q. je masseert het goed in de lak.

Echter wax ik 99/100 keer lekker met het handje. Meer controle op lastige plekjes en het werkt ook therapeutisch, zeker na een lange details is het de kers op de taart.
 
  • Leuk
Reactions: wiem
Als ik machinaal wax, is dat met de Collinite 845, vloeibare wax dus. Voordelen zijn zoals Quantoxx al aangeeft: makkelijker dun en homogener aanbrengen, voor de lastige plekjes trek ik de pad van de machine, en doe dat handmatig met losse machinepad. Ander voordeeltje is dat je minder wax nodig hebt, als je dunner aanbrengt.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en wiem
Bedankt voor de antwoorden! Binnenkort maar eens aan beginnen!