• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax laag verwijderen door Crudzilla

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Helaas is er door de fabrikant van mijn nieuwe auto iets niet goed gegaan met het spuiten en is een deel overgespoten.
De waxlaag die erop zat is dus verloren gegaan.
Nu wil ik eigenlijk weer vanaf 0 beginnen maar voor mijn gevoel is kleien meteen te grof.

Nu zag ik op de site Crudzilla van Dodo staan.
Deze zou de waxlaag strippen als het waren.
Kan iemand dit bevestigen of het echt zo werkt.
En is het een geval opsrayen en opwrijven met een doek en klaar?

Ook lees ik dat Bug Squash de laklaag aanstaat dus dacht misschien kan ik bugsquash verdunnen 1:4 en dan gewoon daarmee de laag strippen is dit verstandig of kan ik dat beter niet doen.
Graag hoor ik van jullie.

Ook lees ik op andere foras derft gebruiken is dat de goedkoopste oplossing;)

groeten danny

Ik begrijp niet zozeer waarom je een beetje wax zo paniekerig zou willen verwijderen
Er is hoogstens een klein negetief effect op de standtijd van je nieuwe laag
Gebruik gewoon een normale shampoo
Als de wax al wat ouder is, verwijder je met een wasbeurt al voldoende
Mocht je verder willen gaan neem dan een prep / cleaner maar GEEN Dreft

Hoe lang is het geleden dat je de hele riedel gedaan hebt (kleien, reinigen/polijsten)?

Ik heb mijn auto nog niet gekleid.
Voor mijn gevoel is het beter om alles overnieuw te doen maar ik begrijp dat dat misschien niet zo is;)
Het is nu ongeveer 1,5 tot 2 maanden geleden dat ik de hele auto gedaan heb.

Het enige deel wat nu onbeschermd is is een zijpaneel van mijn auto die overgespoten is.
Of die wax ik opnieuw maar ik dacht dat het beter en mooier was om dan vanaf 0 opnieuw te beginnen.

Oooohh... Als het nou een paar dagen oude waxlaag was snap ik het nog. Gewoon lekker de auto foamen, wassen en weer voorzien van een nieuwe waxlaag...dit kan je in een paar uurtjes gedaan hebben en zit er wel lekker veilig in z'n waxjas. :)

Voor je gevoel is het wellicht beter om vanaf 0 te starten en alles te verwijderen zodat alles "gelijk loopt". Je zou Crudzilla kunnen gebruiken dit schijnt echt wel een agressief middel te zijn dat je niet moet afvegen maar moet afspoelen. I.p.v. Crudzilla kun je ook kleien om je waxlaag te verwijderen, daarnaast is het voordeel dat je de lak direct netjes hebt alvorens te gaan waxen.

dannycoolen;342904 zei:
Nu zag ik op de site Crudzilla van Dodo staan.
Deze zou de waxlaag strippen als het waren.
Kan iemand dit bevestigen of het echt zo werkt.
En is het een geval opsprayen en opwrijven met een doek en klaar?

Crudzilla werkt perfect daarvoor. Opsprayen, even laten werken en dan afspoelen met veel, heel veel water.

dannycoolen;342904 zei:
Ook lees ik op andere foras derft gebruiken is dat de goedkoopste oplossing;)

Dreft ontvet, maar daarnaast bevat het nogal wat andere bestandsdelen. Als je al huiverig bent voor clayen dan zou ik zeker geen dreft oid gebruiken.
Kijk maar eens wat voor sluier dreft achterlaat op glas ed.

Thx voor de reacties ii ben niet huiverig om te kleien heb de spullen al.
Ik dacht alleen voor mijn gevoel dat het nog niet nodig was vandaar
Kan crudzilla kwaad voor rubbers en dergelijke?
Of is het gewoon opsprayen en goed schoonspoelen en dan wassen etc etc et

Grtz en thx voor de antwoorden

Nog makkelijker is, overdosis goedkope shampoo en klein beetje apc. Zo verwijder ik meestal ook mijn waxlaag. Ironx of iets vergelijkbaars over je auto spuiten is ook een prima oplossing vervolgens afspoelen met veel water. Verwijderd gelijk ijzerdeeltjes en vliegroest etc. Scheelt in een later stadium ook weer in extra moeite met kleien;-) kortom keuze te over.......

moet zeggen dat ik met apc nog geen last heb gehad op de lak {klopt af}. Misschien dat het een goede shampoo als nxt of btbm minder schadelijk is al de wat simpelere shampoo van halfords of kruidvat?

+1 The Gent

Ik heb laatst mijn auto ook (bewust) gewassen met 2 flinke doppen Turtle Wax autoshampoo ... die stripte volledig mijn 1,5 maand oude collinite 845 wax zodat ik de PB natty's blue kon aanbrengen... werkte prima als waxstripper kan ik je vertellen :D

Thx daar ga ik ook maar eens naar kijken dan.
Scheelt weer:)
Wist niet dat er zoveel verschil zit in shampoos