• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax laag verwijderen voor het polijsten

Esmid

Detailing guru
22 mei 2019
215
138
Groningen
Goedendag,

Onlangs heb ik mijn auto in de 845 wax gezet enkel heb ik zojuist mijn DAP set mogen ontvangen en hier natuurlijk los mee wil gaan had ik 1 vraag mbt tot het verwijderen van de wax laag.

Is het verwijderen van de wax laag nodig bij een ingreep als machinaal polijsten?

En zo ja welk product dien ik hiervoor te nemen?

Zeg gebruik ik Gyeon Bathe tijdens de normale was beurten.

Alvast bedankt

Eric
 
Je hoeft niets te ondernemen om de wax te verwijderen. De wagen wassen op jouw manier en je kunt aan de slag met de DAP.
Het produkt dat je gaat gebruiken stript de waxlaag.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR, Esmid en Timm
De eerste pass kan het een (minimaal) effect hebben. Je verwijderd in principe eerst een laagje (waxlaag) vooraleer je corrigeert op blanke lak. Goed je werk inspecteren is dus wel belangrijk.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Een waxlaag is écht flinterdun. Dit is al snel verdwenen als je gaat polijsten. Het is dus niet zo dat je plotseling een kwak wax in je polijstpad hebt zitten. :p
 
  • Leuk
Reactions: Esmid