• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax maximale glans witte auto

mfmeijer

Detailing guru
13 jul 2021
551
125
Groningen
Ik ben opzoek naar een wax voor maximale glans voor mijn witte auto, ik snap dat glans voornamelijk komt door een spiegelgladde lak. Ik ben de auto ook stapsgewijs aan het polijsten en na het polijsten breng ik momenteel Fusso Coat aan door de standtijd en de heerlijke beading. Echter vind ik een wax smeren heerlijk therapeutisch werken.

Ik zoek dus een wax die nog iets toevoegt aan de Fusso Coat voor de glans. Ik heb het idee dat de Fusso Coat namelijk minder glanst dan een pas gepolijste en ontvette lak. Mijn Alfa heeft een net geen witte lak die momenteel in delen gepolijst wordt ivm tijdsgebrek.
 
Ik denk dat je dan naar een coating moet.

Onderstaande is ook behandeld met Fusso

EDFDEAA7-092E-4A28-8F78-47C04D7703F9.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer
Nadeel van een coating is de droogtijd. Ik heb regelmatig een avond de tijd maar om een auto nou per paneel te behandelen met een coating is het voornaamste probleem.
 
ik doe mijne met white diamond en daarna exp pure sealant, ga m binnenkort met ssr1 en ssr2 nog doen.
maar opzich blinkt hij nu al genoeg.
 

Bijlagen

  • 20220426_155711.jpg
    20220426_155711.jpg
    208,6 KB · Weergaven: 100
  • Leuk
Reactions: mfmeijer en kawazxr
De Gyeon wax voegt inderdaad aardig wat glans toe.
Ander alternatief is Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant (DGPS). De Wolfgang Fuzion (is die nog te krijgen ?) zorgt mijn inziens ook wel voor wat extra glans en is ook nog eens heerlijk te verwerken.
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer
ik wil vandaag mn auto gaan polijsten, ik heb pb ssr1 en ss2 voor de krassen eruit te halen doe ss2 met oranje op snelheid 5 en ssr 1 op snelheid 4, wat is beter om op het laatst te doen, nattys paste of de exp pure sealant?
 
heb alleen de motorkap gedaan vandaag zoals ik t gezegt hebt, maar nog steeds lichte krassen, ben ik er mis te snel over gegaan?
ssr2 met oranje op stand 5
ssr 1 met wit op stand 4
exp met zwart en stand 3
nattys paste de witte met de hand.
ja ziet nog wel wat swirls maar de lak in wel voller.
maar denk dat ik langzamer erover moet gaan
 
Techniek/Snelheid zou kunnen inderdaad, kan ook zijn dat je lak harder is en dus een zwaarder polijstmiddel nodig heeft. Je komt dan uit bij 'compounds' of 'cutting' middelen.