• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax met een kleurtoevoeging...voegt het wat toe?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hoi, :jippie

In het DJ topic al het één en ander gelezen over waxen als Purple Haze, die het goed doen op de donker gekleurde wagens.
Zelf rijd ik een golfje in de kleur United Grey, wat mij al opviel was dat DJ Double Wax de auto erg "licht" liet lijken en de mettalice flakes
je om de oren vlogen 8-)
IMG_0044.webp

Echter, zou een wax als purple haze de auto een donkere tint geven? Nu kan ik van Eelco evt de purple haze proberen, maar zou het effect hebben?

Op onze Astra (lijkt bijna dezelfde kleur als die van jou) had ik eerst de Blue Velvet aangebracht, bij de laaste wash & wax beurt heb ik echter voor de Rubbish Boys gekozen.
De metallic lijkt daar ook veel beter mee tot zijn recht te komen.

Tussen de Light Fantastic / Rainforest rub / Blue Velvet / Hard Candy / Purple Haze heb ik echter nog nooit echt grote verschillen gezien / gemerkt.
Nu komt dat denk ik ook wel omdat het vaak auto's van anderen zijn waar ik het op gebruik. Een vergelijk is dan ook lastig te maken.

Bij Dodo Juice waxen wel in ieder geval:

http://forum.dodojuice.com//viewtopic.php?f=1&t=2011

Maar dan een heel subtiele tintverandering, meestal na meerdere lagen. En dit effect is meestal ook snel verdwenen, doordat de kleuroliën met de tijd verdwijnen.

Maar goed, het kan dus wel wat toevoegen. Niet iedereen zal het verschil zien... etc.. voor meer info zou ik de link gewoon lezen en de conclusiepunten tot je nemen. Veel leesplezier :-)^